Egy új üzemanyagot dobtak piacra R33 BlueDiesel néven.
A német vállalat bejelentette, hogy a tesztelések jelenleg is zajlanak egy újfajta, megújuló forrású részt is tartalmazó, részben biodízellel, amelynek neve R33 BlueDiesel.
A Volkswagen székhelyén lévő autók egy részébe idén január óta ilyen üzemanyag kerül, amely 20 százalékkal alacsonyabb CO2-emissziót eredményez, mint a hagyományos gázolajok az úgynevezett well-to-weel számítás szerint, ami azon alapszik, hogy az előállítástól (forrástó) a kipufogócsőig számítják, mennyi CO2-t eredményezett az egész folyamat.
Az üzemanyag-keverékben egyébként 67 százalékban van hagyományos fosszilis gázolaj és 26 százalékban a megújuló(-forrású) dízel, valamint 7 százalék a hagyományos biodízel (FAME). A megújuló olajrész javarészt a visszagyűjtött, használt sütőolajból nyerik, amelyet megtisztítanak, paraffinra és biodízelre bontanak, majd ezt adják hozzá az alapdízelhez.
Az üzemanyagot a cég közösen fejlesztette a Coburg Egyetemmel és a neve arra utal, hogy egyharmad arányban tartalmaz olyan komponenst, amely megújuló forrású. Az új gázolaj minden technikai jellemzőjében eléri az előírt sztenderd dízel minőséget – írja a Volkswagen –, így minden további nélkül használható bármelyik dízelautóban. Ha ez így van, akkor a régebbi díelek tulajdonosainak komoly menekülő útat jelenthet a kitíltásokkal szemben. Egyedül a várható áráról nem írnak még.
Audi A4 g-tron teszt: ennek miért nem jár a zöld rendszám?
Nálunk valahogy mindig mostohán bánt a kormányzat a szóban forgó alternatív autózási móddal, pedig ha valami, a gázos autózás a legzöldebb értelemben véve is lehet környezetbarát. Ráadásul - egy kicsit nagyobb perspektívába helyezve a technológiát - akár a nagytestvérekkel szembeni energia-függőségünkön is sokat segíthetne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.