Autó hvg.hu 2018. szeptember. 18. 13:21

367 lóerős lett a Mercedes leggyengébb Porsche Panamera riválisa

Az AMG-nél úgy gondolták, hogy itt az ideje egy gyengébb és olcsóbb GT 4-Door Coupé bemutatásának.

A Mercedes-AMG márciusban leplezte le a nem titkoltan a Porsche Panamera riválisának szánt négyajtós GT kupét, melyből akkor az 53-as, illetve 63-as típusjelzésű csúcsragadozók mutatkoztak be. Most pedig a német gyártó előrukkolt a szerényebb képességű és ennek megfelelően kedvezőbb árú 43-as modellel, mely konkrétan ilyen lett:
Daimler

Míg a legvadabb 63-as kivitelekben 585, illetve 639 lóerős V8-as biturbó erőforrások teljesítenek szolgálatot, illetve a GT 53-ban egy 435 lóerős soros 6 hengeres motor rejtőzik, addig a GT 43-ban lévő ugyancsak soros 6 hengeres egység "csak" 367 lóerős. Utóbbi mellé 500 Nm-es csúcsnyomaték társul, és mindez ahhoz elegendő, hogy a 0-100-as sprintet 4,9 másodperc alatt tudja le az újdonság (GT 53: 4,5 másodperc).

Daimler

A végsebesség 270 km/h, szemben a GT 53 285 km/h-s maximális tempójával. Cserébe azonban nem 109 ezer, hanem csak 95 ezer eurós (35,5 helyett 30,9 millió forintos) összeg olvasható az új GT 43 árcéduláján.

Daimler

 

Daimler
Daimler
Daimler
Daimler

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.