Még Kínában sem, ahol jelen pillanatban is közel 500 cég fejleszt – legalábbis hivatalosan – valamilyen elektromos járművet.
Időről-időre bukkannak fel az olyan cégek, amelyek majd robbantani fogják a piacot és legfőképpen lenyomják a Teslát. Az igazság persze leginkább az, hogy ezen nagyreményű cégek 99 százaléka nyomtalanul eltűnik.
A kivételek egyikének tűnik a NIO Capital Investment cég, amely azon 1 százalék közé tartozik, amelynek úgy tűnik, hosszabb távon is vannak esélyei. A többieket nyilvánvalóan egy komoly cég felépítésének költségei döntik be.
Jelenleg 487 olyan cég van bejegyezve csak Kínában, amely elektromos autókat kíván gyártani. Mindezekben a cégekben nem is kis összeg összpontosul, mert kimutatások szerint a kínai állam eddig 15 milliárd dollárt fektetet ilyen startupokba és további 47 milliárdot tervez – írta egy korábbi cikkében a The Wall Street Journal.
A kínai állam még 2015-ben hirdette meg a Made in China 2025 programot, amelynek célja, hogy a világpiacon is versenyképes hazai márkákat fejlesszen, tíz kiemelt gyártmánykörben. Ez a tervezet tartalmazza prioritásként az elektromos autókat is, és azok legfontosabb elemének, az akkumulátoroknak a gyártását, amelynek révén számtalan cég lát most lehetőséget a piacra lépésben.
Néhány év elteltével azonban csak a NIO és Byton vehető igazán komolyan, amelyek közül a NIO most készül tőzsdére lépni az USA-ban. A nyilvános részvénykibocsátás összege pedig 1,8 milliárd dollár lesz.
A kínai kormányzat 2020-ra a forgalomba helyezett autóknál szeretné elérni, hogy minimum 6 százaléka zéro- vagy alacsony emissziójú autó legyen, ami nagyjából 5 millió autót jelent.
Támadásba lendül Kína: Volvo-génekkel és sportos külsővel itt egy új szedán
Megérkezett a Volvóhoz erősen kapcsolódó kínai márka harmadik modellje, amely egészen szemrevalóra sikeredett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.