Autó hvg.hu 2018. január. 15. 15:27

Bukarest vagy Budapest? – abból, ahogyan kátyúznak, bármelyik lehet

Ezt valami államközi workshopon tanuljuk el egymástól?

Nemrégiben került ki a netre egy videó, amelyen lábbal taposta bele a kátyúba a hideg aszfaltot egy munkás Budapesten, és ezt telefonnal felvette egy autós. Emlékeztetőül a jelenet.

Most megtaláltuk a testvérét Bukarestből, ahol lényegében teljesen azonos módon tömik be a télen keletkezett kátyúkat. Egy biztos, hosszú távú megoldást nem valószínű, hogy jelent, ha egy zsákból odalapátolnak egy kupac kátyúzóanyagot az aszfaltra, majd bakanccsal elegyengetik. Pár nap múlva vissza lehet jönni a kátyúhoz, az szinte biztos.

Nemzetközi szakmai vitát most nem akarunk nyitni, de elég felidézni a magyar fél, a Budapest Közút Zrt. válaszát a módszerre, akik szerint minden rendben volt a kátyúzással. Ha +5 foknál hűvösebb van, nem lehet meleg aszfaltos kátyúzást végezni, ilyenkor fizikai erővel kell bedolgozni a hideg aszfaltot, akár taposva.

Frissítés: a cikk nyomán egy cégtől kaptunk a hidegaszfaltra vonatkozó infókat, miszerint nem azonos a hideg aszfalttal. A hidegaszfalt olyan speciális keverék, amit akár a kátyúzott felületen áthaladó járművek is képesek betömöríteni, de bedolgozható kézi döngölőrúddal, nagyobb felületeken gépi döngölővel is. Sosem lesz olyan, mint a meleg aszfaltos javítás, és nem csak a technológiai különbség miatt, hanem mert teljesen más anyagösszetételről beszélünk, teljesen más kivitelezési körülményekre tervezve. Ettől függetlenül, hidegaszfalt termékből is lehet tartós felületet készíteni. Azonban a két teljesen különböző terméket, és teljesen különböző eljárást félrevezető összekeverni, és teljesen hibás úgy bemutatni, mintha ugyanolyan „aszfaltról” lenne szó.

Ide kattintva eléri a Nyüzsi további cikkeit, azonnali véleményeket, érdekességeket, szórakoztató mémeket, gif-eket, videókat.

Hirdetés