Az autógyártók szeretnék felgyorsítani az elektromos autók terjedését, ezért még egy külön céget is létrehoztak, ami a gyorstöltők építésével foglalkozik.
Az elektromos autók elterjedésének egyik feltétele, hogy megefelő számú (gyors)töltő álljon rendelkezésre. Ahhoz viszont, hogy fejlődjön a töltőhálózat, az elektromos autók iránti növekvő érdeklődésre is szükség van. Ördögi kör, ami csak lassítja az e-autók terjedését. Most viszont úgy tűnik, komoly előrelépés történik a töltőhálózat kiépítésében.
A BMW, a Ford, a Daimler AG és a Volkswagen-csoport pénteken jelentette be: összefogtak annak érdekében, hogy Európa-szerte legyenek elérhető gyorstöltők. Az autóipari óriások Ionity néven már létre is hozták a céget, amely 2020-ra mintegy 400 gyorstöltőt építene ki a kontinens minden részén.
A The Verge beszámolója szerint a hálózat kiépítése már megkezdődött, az év végére már 20 gyorstöltő fog állni Németországban, Ausztriában és Norvégiában, egymástól 120 kilométeres távolságon belül. Ezeket a Tank & Rast, a Circle K és az OMV üzemelteti majd.
Az Ionity létrehozásával azonban nemcsak az európai töltőhálózatot és az elektromos autók elterjedését segíthetik elő, hanem a Tesla gyorstöltő-hálózatával is felvehetik a versenyt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.