Jellemző tendencia, hogy a csomagtérben hiába is keressük a pótkereket defekt esetén, nem is volt ott sosem.
Az amerikai AAA – nem a nálunk is ismert használt autós cég, hanem az American Automobile Association – mérte fel azt, az Európában is egyre jellemző tendenciát, hogy az új autókból lassan eltűnnek a pótkerekek.
A kimutatásaik szerint az új autók közel harmadában egyáltalán nincs, vagy csak opciósan rendelhető a pótkerék. Itt egy általuk készített lista, amin több száz típus szerepel, melyeknek van, illetve nincs pótkerekük. Bár ez amerikai gyűjtés és lehet, van eltérés a felszereltségek közt az európai autókhoz képest, de az nyilvánvaló, hogy ez a trend Európában is erősen jelentkezik.
A magyarázatok közt a legjellemzőbb a gyártói oldalról a tömegcsökkentés és az ezzel jelentkező fogyasztáscsökkenés.
Az AAA mindenesetre ad néhány egyszerű tanácsot is. Elsőként, hogy kérdezzünk rá mennyiért van a pótkerék. Ha van pótkerekünk, akkor azt fel is kell fújni néha, mert egy lapos kerékkel nem sokra megyünk.
Ha javítókészlet van, érdemes kicsit tanulmányozni, hogyan működik. Ennek a rendszernek is van érvényességi ideje, ellenőrizzük néha. Az asszisztens szolgálat, aki megengedheti magának szintén elég jó opció. Főleg az olyan elég extrém példák esetében, ha valaki például egy BMW i3-ssal kap defektet, amelynek nagyon szokatlan 155/70/R19-es méretű kereke van, nem nagyon számíthat mástól segítségre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.