Szép lassan búcsút inthetünk a (csak) belső égésű motorral szerelt Jaguaroknak, a cég radikális változtatásra készül.
Az ma már nem is lehet kérdés, hogy az autózás jövőjét egyértelműen az elektromos autók elterjedése jelenti. És miközben a fejlett országok vezetői egymás után hozzák azokat a döntéseket, amelyekkel előbb-utóbb, de betiltják az adott országban a belső égésű motorral szerelt autók gyártását, a cégek is gőzerővel dolgoznak azon, hogy megfelelő alternatívát tudjanak nyújtani a benzin- és dízelüzemű autók helyett.
Hogy melyik folyamat/döntés katalizálja jobban a másikat, azt nehéz lenne eldönteni, az viszont biztos, hogy újabb céggel bővül az elektromos és hibridautókban gondolkodók listája. A Jaguar csütörtökön jelentette be, 2020-tól, vagyis bő két év múlva már csak elektromos hajtásláncot is tartalmazó autókat fognak gyártani.
A bejelentés apropóján rögtön be is mutattak két koncepciót, ezek pedig egyszerre testesítik meg a cég múltját és jövőjét. Az egyik ilyen autó egy 1968-as gyártású Jaguar E-Type, ami az átalakítás után már a beszédes, E-Type Zero nevet viseli. A kocsiban egy 40 kWh-s akkumulátorcsomag biztosítja a körülbelül 272 km megtételéhez elegendő elektromos áramot. A Roadster egyébként 5,5 másodperc alaatt tenné meg a 0-100 km/h-s sprintet.
A Future-Type a múlt helyett a jövőbe tekint, egészen 2040-ig. A kocsi teljesen önvezető módban gondolkodna, és minden bizonnyal elektromos meghajtást adnak majd alá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.