A 2015-ben kipattant, és még máig ható kibocsátás-csalási botrány következtében a leginkább érintett gyártó, a Volkswagen fontolóra vette, hogy földgázzal működő motorokat is beszerel új járműveibe.
Matthias Müller, a német konszern elnöke az osztrák rádiónak adott nyilatkozatában közölte, a gázmeghajtású járművek fejlesztésében a VW együttműködik az amerikai Exxon Mobillal és az orosz Gazprommal is. "Újfajta egyéni megoldásokon gondolkodunk, amelyek hasznosak lehetnek a 10-20 évig tartó átmeneti időszakban" - mondta Müller.
A teljes VW-flotta károsanyag kibocsátását főként elektromos autókkal akarják mérsékelni, a német óriás a következő négy évben négy villanyautó modellt is piacra dob.
A VW előtt a japán Honda is próbálkozott földgázzal hajtott autókkal, a gyártó a Civic GX-szel mutatkozott be. A töltőinfrastruktúra hiányában azonban a Honda végül feladta a kísérletezést.