Autó hvg.hu 2017. április. 29. 10:31

1,8 millió forint hazánk legdrágább Wartburgja - mintha gyári új lenne

Nem kevés pénz ez egy közel 30 esztendős NDK járgányért, de az időutazásnak bizony ez az ára.

Az apró Trabantoknál eggyel nagyobb méretben támadó Wartburgok nem is olyan régen még a hazai utcakép szerves részét képezték. Magyarországon a legtöbb Wartburg az 1966-ban debütált "kocka" sorozatból származott, mely először 1000-es, majd pedig 353-es típusjelzéssel, és persze elmaradhatatlan kétütemű életérzéssel támadt.

Aztán 1989-ben napvilágot látott a modernizált Wartburg 1.3, melyben már egy sokkal modernebb, Volkswagen eredetű, 58 lóerős négyütemű erőforrás landolt. Ebből a modellből 1991-ig mintegy 153 ezer példány készült, melyek egyike most eladósorba került. De nem ám akármilyen állapotban.

Használtautó.hu

A mellékelt fotókon látható, a hirdető szerint lényegében gyári új állapotú "varesz" 1990 júniusában hagyta el a német gyártósort, és azóta mindössze 16873 kilométert hagyott maga mögött. A törtfehér színű, rozsdamentes járgányt garázsban tartották, eredeti Pneumat gumikon gurul, és 1,8 millió forintos ára láttán nem csoda, hogy az eladó elsősorban gyűjtők figyelmébe ajánlja a júniusig érvényes műszaki vizsgával rendelkező autót.

Használtautó.hu
Használtautó.hu
Használtautó.hu
Használtautó.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.