A párhuzam nem véletlen, a BMW az elektromos „i” modelljeivel sikeresen teremtett új brandet a saját márkáján belül.
A bajor márka alaposan megelőzte hagyományos vetélytársait, amikor gyorsan belépett az elektromos és hibrid autók piacára. A másik két német prémium márka eddig leginkább csak PR-nyilatkozatok szintjén vállalt igazán szerepet az új autók műfajában.
Mivel a BMW i3 és az i8 is annyira eltér a márka alapvető modellkínálatától, azonnal jól látható az üzenet is, ezek „másféle autók”. Nem úgy, mint mondjuk egy Mercedes C350 Hybrid, vagy egy Audi A3 e-tron esetében, amelyen lényegében nem látszik, hogy egy konnektoros autó.
Ez a határozottabb karakter vélhetően sok fejtörést okoz a stuttgarti csillagos márka vezetőségének és úgy tűnik, nem elég, hogy minden modelljükből ígéretük szerint lesz elektromos változat is. A német Handelsblatt szerint saját almárkát kívánnak bevezetni, hasonlóan a bajor riválishoz. Ugyanakkor egy fontos különbség megmaradna, a Mercedes az elektromos autóit is a jelenlegi gyártósoraiba illesztve gyártaná, míg a bajorok ezt speciálisan csak elektromos modelleket készítő üzemekben végzik.
A Daimlernek egyébként van tapasztalata az ilyen műveletekben. A Smart a kezdeti bizonytalankodás – a nem túl sikeres Swatch együttműködés után – mára kifejezetten stabil márkává vált. A mára teljes Mercedes-Benz tulajdonban lévő AMG vállalatról nem is beszélve, amely a cég sporttuning modelljeit gyártja és egyre inkább önálló státuszt kap.
Mindezt erősítve a Mercedes elvileg idén Párizsban, az őszi autószalonon bemutatja a Mercedes GLC-n alapuló hidrogén-hajtású SUV-jüket. Akár már új almárka néven.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.