A svédek egyértelművé tették, milyen irányba indul el a cég a következő években. Ahogy fogalmaznak: "Ez már nem apukád autója!"
Igen alapos munkát végzett a Volvo néhány nappal ezelőtt, amikor felvillantott néhány részletet arról, hogyan nézhet majd ki a jövő Volvója. A márka kedvelői azóta tűkön ülve vártak arra, hogy végre hivatalosan, egy az egyben is láthassák az új gépeket, a svédek pedig amit ígértek, teljesítették: szerdán leleplezték a leendő 40-es széria tanulmányautóit.
Az már első ránézésre is feltűnik, hogy a Volvo egyértelműen a prémium kompakt modellek piacát célozza meg, vagyis az Audi A3-nak és a Mercedes GLA-nak valóban lesz némi félnivalója.
A modellcsalád tagjai merész külső és belső formajegyeik mellett piacvezető technológia tartalmat kínálnak az online kapcsolódás, a részben vagy teljesen elektromos hajtás, valamint az autonóm mobilitás terén.
Az új tanulmányautók elsőként alkalmazzák a Volvo új kompakt moduláris platformját (Compact Modular Architecture, CMA), amelyet kifejezetten kisebb méretű autók számára fejlesztettek ki. „A CMA platform lehetővé tette, hogy különleges, fiatalos értékeket képviseljenek. Ez a jövő áll a Volvo előtt” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.
A Volvo új globális kompakt modellcsaládjában helyet kap egy akkumulátoros elektromos meghajtású modell, valamint egy Twin Engine technológiájú, plug-in hibrid hajtásláncú változat is, összhangban a vállalat azon törekvésével, hogy teljes termékkínálatát részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal egészítse ki. Hogy mennyire komolyan gondolják a változást, azt jól mutatja, hogy a cég 2025-re egymillió ilyen autót akar értékesíteni.
Az új 40-es széria első képviselője várhatóan már 2017-ben sorozatgyártásba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.