Zöldebb és hatékonyabb autót akarnak a bajorok, ezért az M3, M4 és M5 is hibrid meghajtást kap.
Igen komoly terveket fogalmazott meg a napokban Dirk Hacker, a BMW M részlegének alelnöke a bajorok jövőben érkező M modelljeit illetően. Az Auto Expressnek adott interjúban a szakember úgy fogalmazott, hamarosan a nagy teljesítményű autók esetén is számolni kell a modern megoldások megjelenésével, így a márka modelljeit is hibrid hajtásláncokkal szerelik fel. A bajorok célja azonban nemcsak az, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást, hanem az is, hogy az autóik gyorsabban és rugalmasabbak legyenek.
A cég terveit már akkor sejteni lehetett, amikor január elején a Detroiti Autószalonon beszéltek a jövőről, ám akkor még csak annyit közöltek, hogy az elektromos meghajtás megjelenése előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik.
A BMW szerint a vásárlók jelenleg nem akarnak zéró emissziós, kis hatótávolságú autókat, így egyelőre úgy tűnik, a tisztán elektromos meghajtású BMW M egyelőre nincs napirenden. "A vásárlóinak egyelőre csak a belső égésű motorok érdeklik, valamint az, hogy növekedjen a teljesítmény" – nyilatkozta Hacker.
Mivel az M modelleknél a gyártó kifejezett hangsúlyt fektet a tökéletes súly-egyensúly beállítására, így nem valószínű, hogy ész nélkül kezdenének bele az akkumulátorok telepítésébe, megkockáztatva, hogy romoljon a menettulajdonság.
Ön mit gondol arról, hogy a BMW hibrid M modelleket akar? Lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát, és mondja el véleményét.