A stuttgartiak jelentősen átdolgozták a belépő szintű sportkocsijukat, négyhengeres, turbó boxermotorokra cserélték a korábbi szívó hathengeres erőforrásokat. Mindez plusz lóerőket, nagyobb nyomatékot, alacsonyabb fogyasztást hozott magával. Meg új elvezést, mostantól Porsche 718 Boxster a hivatalos titulus.
A szokásos információcsepegtetés helyett, kissé váratlanul rántotta le a leplet a Porsche az új Boxsterről, amely mostantól a 718 Boxster nevet viseli és élőben először a márciusi Genfi Autószalonon lesz látható. A belépő szintű középmotoros sportkocsi a két évtizedes pályafutása után elérkezett ahhoz a mérföldkőhöz, hogy a hathengeres szívó boxermotorját turbófeltöltős négyhengeres erőforrásra cserélték a mérnökök, innen jött a névváltozás is, hiszen ezzel az ’50-es években bemutatott szintén négyhengeres motorral szerelt 718 emlékét viszik tovább.
Az új fejlesztésű turbós erőforrás a 718 Boxster alapváltozatában 2.0 literes, és 300 lóerőt, valamint 380 Nm maximális nyomatékot produkál. A kimagaslóan nagy literteljesítménynek köszönhetően 35 lóerővel és kereken 100 Nm-rel szárnyalja túl a kifutó 2.7-es szívó boxer teljesítményét, ami természetesen a menetdinamikában is visszaköszön, hiszen az opcionálisan rendelhető PDK-váltóval 4,7 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet (0,8 másodperces javulás), míg a végsebessége 275 km/h.
A belépőmodell mellett a Boxster S kivitelt is leleplezték, ami szintén izgalmasnak ígérkezik, ebbe ugyanis 2.5 literes, négyhengeres turbós boxermotor került, változó geometriájú turbófeltöltővel. A nagyobb hengerűrtartalom 350 paripát és 420 Nm maximális nyomatékot (már 1900-as fordulatszámtól) biztosít a nyitott sportkocsi számára, amely szintén 34 lóerős izmosodást jelent a most leköszönő Boxster S 3.4-es motorjához képest. Mindez gyorsulásban 4,2 másodperces százas sprintet és 285 km/h-s csúcssebességet garantál számára.
Ahogyan azt a papíron jól mutató turbós fogyasztási adatoknál megszokhattuk, most is takarékosabbak az új erőforrások a régieknél, szám szerint 13 százalékkal. Ennél viszont hasznosabb információ, hogy alapáron hatfokozatú manuális váltóval szerelik mindkét kivitelt, felárért cserébe pedig rendelhető a hétfokozatú, duplakuplungos PDK-automatával, amit szoftveresen jelentősen átdolgoztak a fogyasztásoptimalizálás érdekében.
A műszaki fejlesztések sora még így sem ér véget, hiszen újrahangolták a futóművet is a megváltozott súlyelosztáshoz igazítva, továbbá a 718-as is megkapta az új fejlesztésű elektro-mechanikus kormányművet, amely „10 százalékkal közvetlenebb” az elődjénél. Az extralistán szerepel még adaptív felfüggesztés is, amely 10 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot.
A megjelenést illetően inkább egy alapos ráncfelvarrásnak tűnik, mintsem generációváltásnak, de egyrészt ezt már megszokhattuk a Porschétól, másrészt pedig a 718 Boxster egyértelműen megkülönböztető a régebbi változattól. Például a nagyobb légbeömlőkkel ellátott, teljesen átdolgozott első lökhárítóról, a LED-es nappali menetfénnyel ellátott fényszóróiról, az új küszöbökről és a nagyobb oldalsó légbeömlőről, továbbá hátsó traktus, lámpák közötti sávjáról. Az utastérben megújult műszerfal, kerek légbeömlők, modernebb kormánykerék, illetve felfrissített fedélzeti elektronika várja a szerencsés tulajdonosakat.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.