Autó hvg.hu 2015. június. 12. 14:12

Minden szuperautót levert Spában az 1360 lóerős Koenigsegg

Megénekeltette a Koenigsegg saját csúcsmodelljét, a One:1-t a Forma-1-es Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps-ban, és a kocsi olyan jól teljesített, hogy a gyártó mindjárt el is büszkélkedett vele a Facebookon: ennél jobb időeredményre a legendás pályán még senki nem volt képes.

A 2014-es Genfi Autószalonon leleplezett rakéta nem véletlenül lett One:1: a kocsi 1360 lóerős és 1360 kilogramm a súlya is, így neve arra hivatott rávilágítani, hogy minden egyes kilogrammot egy lóerő mozgat. Ebből kiindulva csakis brutális teljesítményt várhatunk Christian von Koenigsegg alkotásától, amely Spában bizonyította, hogy valóban képes erre.

A márka a gyári tesztpilótát, Robert Serwanskit küldte pályára az 5 literes, V8-as, duplaturbós szívvel szerelt, a hivatalos közlés szerint akár 453 kilométer/órás sebességre is képes kocsival, aki 2:33,26-os kört repesztett. Koenigseggék közre is adták a körről készült felvételt, a világháló szuperautó-specialistái pedig azonnal előkotorták, hogy ugyanott a P1-es McLaren 5, a Porsche 918 Spyder 7, a LaFerrari pedig 15 másodperccel gyengébb körre volt csak képes.


Ennek fényében nem véletlen, hogy a gyártó hivatalos Facebook-oldalán megjelent egy rövidke üzenet is a videó mellett, amely így hangzik: „Nem sikerült jobb kört találni Robert Serwanski utcai gumikon futott 2:33,26-os idejénél. Hát nektek?”

A One:1-ból egyébként a bemutatón elhangzott gyártói közlés szerint összesen hat példány, plusz egy prototípus készült, ám ezek mindegyike gazdára talált már a leleplezési ceremónia előtt.
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.