A BMW egy úgynevezett dinamikus parkolóhely-figyelő (Dynamic Parking Prediction) rendszert tesztel, ami elvileg ismeri az adott terület parkolóhelyeit és oda is navigál, ahol van egy szabad belőle.
A rendszer ugyan még csak kíséreti szakaszban van, de egy BMW i3 modellbe építve prezentálták már a készítők. A szolgáltatás a járművek közötti interaktív kapcsolat alapján tájékozódik, a többi, hasonlóan ezt a rendszert használó autós adatai alapján, amely jelenleg is több ezer autóból álló tesztflottát jelent.
A rendszer az aktuálisan szabad parkolóhelyeket és a kijelölt területen éppen parkolóhelyet kereső autóvezetőket is számításba veszi egy keresésnél.
Jóllehet, a rendszer pontossága az adatokat küldő járművek és az éppen parkoló autósok számával párhuzamosan nő, az alkalmazás olyan esetekben is megbízhatóan működik, amikor a rendszer csak a járműflotta autóinak adataiból kalkulálhat. Hogy a rendszer először mikor kerül bele sorozatgyártású autókba, arról nem tett említést a bajor márka, de vélhetően már elég előrehaladott állpaotban lehet a rendszer, ha beharangozták.
Nem akarunk ötleteket adni a Google-nak de, ahogyan a forgalmat is az okostelefonok alapján figyelik, ezt a szolgáltatást is bevezethetnék.
A rendszer az aktuálisan szabad parkolóhelyeket és a kijelölt területen éppen parkolóhelyet kereső autóvezetőket is számításba veszi egy keresésnél.
Jóllehet, a rendszer pontossága az adatokat küldő járművek és az éppen parkoló autósok számával párhuzamosan nő, az alkalmazás olyan esetekben is megbízhatóan működik, amikor a rendszer csak a járműflotta autóinak adataiból kalkulálhat. Hogy a rendszer először mikor kerül bele sorozatgyártású autókba, arról nem tett említést a bajor márka, de vélhetően már elég előrehaladott állpaotban lehet a rendszer, ha beharangozták.
Nem akarunk ötleteket adni a Google-nak de, ahogyan a forgalmat is az okostelefonok alapján figyelik, ezt a szolgáltatást is bevezethetnék.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |