Az 1602e-ből mindössze két példány készült az 1972-es müncheni olimpiára. A hatótávjuk a tizenkét darab 12-voltos akkumulátornak köszönhetően 60 kilométer volt.
Az i3-ról köztudott, hogy a BMW első sorozatgyártású elektromos autója, azt viszont már kevesebben tudják, hogy a bajorok több mint negyven éve készítették el az első villanyhajtású prototípusokat, méghozzá az 1972-es olimpiai játékokra.
Az 1602 elektromos változatából mindössze két példány készült, amiket főként a hosszú távú versenyszámokban használtak felvezetőautóként. Az elektromotort a Bosch szolgáltatta, a szükséges áramot pedig tizenkét darab 12-voltos akkumulátor, amik összesen 350 kilogrammot nyomtak, és hatvan kilométeres hatótávot biztosítottak az elektromos 02-eseknek. Mivel hagyományos akkumulátorokat használtak, tölteni és cserélni is lehetett őket, így folyamatosan rendelkezésre álltak az autók.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |