Kívül apró módosítások, új színárnyalatok, belül hatfokozatú automataváltó és Euro 6-os motorok érkezek a francia márka legnépszerűbb autójához.
A forgalomba helyezések közel 30 százalékát képviselő B-szegmens az európai gépjárműpiac második legjelentősebb kategóriája. A modellek és karosszériaváltozatok rendkívül széles választéka ellenére a ferdehátú kompakt autók továbbra is nagy fölénnyel vezetnek, hiszen a vevők több mint kétharmada ezeket választja.
Ebből az egyre kiélezettebb versenyt diktáló szegmensből hasít ki egy jelentős szeletet a Peugeot 208, amely három év után elérkezett egy jelentős megújuláshoz.
A modellfrissítéshez mindent számba vettek a francia tervezők és mérnökök. Az első lökhárítók vonala tagoltabb lett, a hűtőmaszk pedig szélesebb, így az elődénél vastagabb, krómozott díszléccel együtt mostantól teljesen belesimul a lökhárítóba.
Az első rész további meghatározó eleme az új kettős árnyalatú fényszóró, amelynek fekete, krómozott maszkja határozottabb megjelenést kölcsönöz a lámpának, amit a LED-világítás tesz teljessé. Az új első fényszórók az alapfelszereléshez tartoznak a második felszereltségi szinttől. Hátul a lámpák és azok új, fénydiódás, 3D hatású, karomszerű megjelenése jelenti az újdonságot.
Megemlítendő továbbá, hogy új árnyalatokkal bővült a paletta, így mostantól tizenháromféle színből választhatnak a vásárlók, köztük a „power orange” fantázianevű narancssárgát, amely harsány megjelenésével még feltűnőbbé teszi a csinos városi cirkálót. A megújulás a belső teret sem kerülte el, melynek köszönhetően új anyagokkal, bőrrel bevont kormánykerékkel és puha műszerfalbetéttel találkozhat a leendő tulajdonos.
Műszaki fronton a legjelentősebb változás a megújult 208 esetében, hogy a PureTech és a BlueHDi motorokba beépítették az Euro 6 által megkívánt legújabb fejlesztéseket, valamint a választékban megtalálható a világ egyik legtakarékosabb szívómotorja (1.6 BlueHDi), amely mindössze három liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren, kilométerenkénti CO2-kibocsátása pedig 79 gramm.
A benzines motorpalettát 1.0 literes, 1.2-es és 1.6-os erőforrások alkotják 68-tól egészen 208 lóerős teljesítményig, míg a dízel fronton a jól bevált 1.6 BlueHDi blokk háromféle teljesítményszintje közül választhatunk 75, 100 és 120 lóerős lépcsőnként.
Az új Peugeot 208 a Genfi Autószalonon tartja a premierjét, a forgalmazása pedig idén júniusban indul Európa-szerte.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |