Kevés konkrétumot árultak el a német mérnökök a ralivilágbajnoki címvédő Polo R WRC-ről, de azt igen, hogy könnyebb és gyorsabb, mint az elődje.
Sokéves Citroen egyeduralom után az utóbbi két szezonban a Volkswagen dominált a rali-világbajnokságon (WRC), ami valószínűleg idén sem fog változni, hiszen a németek gyári csapatként minden támogatást megkapnak, ami a kimagasló teljesítményhez szükséges. A szezon jövő héten veszi kezdetét a legendás Monte-Carlo-ralival, ahova már három vadonatúj Polo R WRC-vel érkeznek, melyekről most rántották le a leplet.
Mivel a rali királykategóriájáról van szó technikai adatokat nem árultak el az autóról, azt viszont igen, hogy az újdonságok között az új, hidraulikusan működtetett váltószerkezet is helyet kapott, amit a versenyzők a kormány mögött elhelyezett karokkal tudnak kapcsolgatni. „Nem csak sportosabbnak és dinamikusabbnak néz ki, mint az elődje, de a mérnökeink aprólékos munkájának köszönhetően a motorháztető alatt is számos technikai innováció kapott helyet, valamint a korábbi évek során sikeresen működő alkatrészek is sokat fejlődtek” – nyilatkozta az új WRC versenygép kapcsán a Volkswagen egyik technikai vezetője.
A három autóban Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miika Anttila és Andreas Mikkelsen/Ola Floene foglal majd helyet, akiknek többek közt a Citroen, a Ford és a Hyundai versenyzőit kell majd legyőzniük.
Aki esetleg már annyira felcsigázott az Polo R WRC látványa, hogy nem bírja kivárni a jövő heti szezonnyitót, annak íme egy friss videó a szponzormatricák nélküli Polo R WRC-ről tesztelés közben:
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |