Könnyűsúlyú versenyzőként hírdeti a közúti rombolók közt az Audi, legnagyobb autójának második generációját.
Van alapja a kijelentésnek, miután 325 kilogrammal kisebb súllyal debütál elődjénél januárban a nagyközönség számára is az ingolstadtiak nagyméretű terepese. A kisebb súlynak és az új motoroknak köszönhetően, elvileg átlagosan 26 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt - a 3.0 literes TDI esetében - , mint elődje.
Az új Audi Q7 persze továbbra sem könnyű papírdoboz 1995 kilogrammos saját tömegével. A legtöbbet a felfüggesztések súlyából tudták lefaragni, közel 100 kilót.
Az 5050mm hosszú, 1970 mm széles és 1740mm magas újdonság 370 mm-rel rövidebb, mint elődje és keskenyebb is 15 milliméterrel.
Az alapmotorja egy 272 lóerő teljesítményű 3.0 literes TDI. A benzines változat 333 lóerős 3.0 TFSI. A benzines 6,1 másodperc, a dízel 6,3 másodperc éri el a száz kilométer/órás sebességet nulláról. A V6-os dízelmotor száz kilométerenként átlagosan 5,7 liter gázolajjal beéri a gyári adatok szerint.
Fontos újdonság a kínálatban az Audi Q7 e-tron, ami később érkezik ugyan , de az Audi első dízelmotoros plug-in hibrid modellje lesz. 373 lóerős és 700 newtonméter az össznyomatéka, ráadásul quattro-meghajtású. Üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,7 liter száz kilométerre és teljesen feltöltött akkumulátorral 56 kilométeren keresztül elektromosan is elboldogul.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |