Kétféle méretben tesztelték a felhozatalt az osztrák szakemberek, melynek eredményeként bebizonyosodott, hogy a nagynevű márkák között is lehet jelentős az eltérés, de összességében még mindig jobb teljesítményt nyújtanak a termékeik, mint az olcsóbb kategóriájú gumiabroncsok.
Jó esetben áll a téli szettből egy a garázsban vagy a pincében, ha viszont kopottak vagy régiek, akkor nincs mese, cserélni kell őket.
A választást megkönnyítendő az osztrák autóklub (ÖAMTC) idén is elkészítette a téli gumi összehasonlító tesztjét, melyben a kisautós szegmensben népszerű 175/65 R14-es és a kompakt kategóriában gyakori 195/65 R15-ös méretű, T sebességi indexű (maximum 190 km/h) gumiabroncsokat hasonlítottak össze. A teszten mindkét méretosztályban tizennégy gyártó termékét vizsgálták a szokásos szempontok alapján: száraz, nedves, havas és jeges burkolaton való viselkedés, zajosság, üzemanyag fogyasztás és tartósság (vagy más néven kopás) mértéke.
Természetesen az előbb felsorolt szempontokat súlyozták, így a végeredménynél leginkább azon volt a hangsúly, hogy nedves, havas, száraz és jeges körülmények között hogyan viselkedtek az abroncsok. A táblázatban látható összesített eredmények alapján mindkét méretosztályban négy típus érdemelte ki az „erősen ajánlott”plecsnit, közülük a legjobbnak mindkét esetben a Continental ContiWinterContact TS850 bizonyult. Rajta kívül a kisautós méretben a Dunlop, a Michelin és a Firestone, míg a 15 colos kategóriában a Bridgestone, Dunlop és Semperit abroncsok szerepeltek a legjobban.
A tesztelés során az is kiderült, hogy a nagynevű gyártók termékei közül egyik tesztelt típus sem teljesített rosszul, így a magasabb ár indokoltnak tekinthető, az olcsóbb kategóriájú abroncsokkal szemben. Ezen kívül az is látszik, hogy bizonyos jellemzők tekintetében jelentős eltérések lehetnek azonos árkategórián belül.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |