Nem tétlenkedett a vártnál jóval hosszabb szünetben a Túraautó-vb-n (WTCC) szereplő Chevrolet Cruze-ok gyártója, az RML: a brit műhely fejlesztési csomagot készített a három csapat által is használt TC1-es versenygépekhez és az újításoktól természetesen előrelépést remélnek.
Mint ismeretes, az RML portékáját három csapat, a Campos Racing, a Roal Motorsport és a Münnich Motorsport együttese használja, összesen hat pilóta versenyez a korábbi sikertípus mindössze néhány hónap alatt átszabott változatával. A kocsi szezon elején meglepően jól muzsikált, néhol nemcsak megszorították, de le is győzték a domináns formával debütáló Citroen armadáját.
Nem meglepő módon a lendület az utóbbi időben megtört: a Cruze a legutóbbi futamokon már nem volt annyira versenyképes, mint korábban, így az argentínai bevetést követő, logisztikai okok miatt a vártnál hosszabbra nyúló szünetben az RML a többi gárdához hasonlóan dolgozott az autón, amelytől így formajavulást várnak a hátralevő ázsiai összecsapásokra. Az újításokról Mark Way, az RML tervezésért felelős vezetője beszélt egy interjúban.
„Keményen dolgoztunk az ügyfeleinkkel annak érdekében, hogy értékes fejlesztésekkel rukkolhassunk elő. Van egy nagyon jó oldala annak, hogy három különböző csapattal dolgozunk együtt, mégpedig az, hogy amikor mindannyian ugyanolyan visszajelzéseket adnak, akkor biztosak lehetünk a dolgunkban. Ennek fényében a versenyzők és a mérnökök visszajelzései alapján új futómű-geometriát fejlesztettünk, illetve átnéztük azokat a területeket, mint például az aerodinamika, ahol a tervezési fázisban kapkodnunk kellett” – mondta a készülő újításokról Way.
Mint a szakember elárulta: az új fejlesztéseket Barcelonában tesztelték, annak köszönhetően, hogy a Campos Racing a kínai versenyek előtt hazaszállított egy autót Argentínából Európába. A gyakorlásokat a spanyol alakulat két versenyzőjével, Hugo Valentével és Dusan Borkoviccsal bonyolították. „A versenyzőik tesztelték az új alkatrészeket, a csapat kipróbált néhány új pilótát is, mi pedig biztosak vagyunk abban, hogy számíthatnak az előrelépésre” – mondta a tervezésért felelős RML-szakvezető.
Mark Way úgy véli, hogy a hosszú szünetben a Citroen és a Honda is tuningolta versenygépeit, míg a Chevy-újításokkal kapcsolatban arra számít, hogy azok hatása a két kínai forduló közül nem az első, október 4-5-én esedékes sanghaji menet során, sokkal inkább a következő összecsapáson, Pekingben mutatkoznak majd meg „a pálya konfigurációja miatt”.
A tervezési vezető szerint az RML-él már javában morfondíroznak a jövő évi fejlesztéseken is, noha tisztában vannak azzal, hogy csapataik pénzügyi helyzete és költségvetése komoly korlátokat szab: „Nagyon jó elképzeléseink vannak azzal kapcsolatban, hogyan tudnánk további javulást elérni. Természetesen nem tudunk olyan ütemben fejleszteni, mint amilyenre az RML alapon képes, de tiszteletben tartjuk azokat a korlátokat, amelyek mentén az ügyfélcsapataink működnek. Aktívan tárgyalunk a 2015-ös lehetőségekről a csapatokkal” – fogalmazott a szakember.
Négy fordulóval az évad vége előtt a hatautós RML-kötelék tagjai közül jelenleg Tom Coronel áll a legjobban: a Roal Motorsport holland versenyzője 100 ponttal – a hondás Michelisz Norbi is épp ennyi pontot gyűjtött eddig – a 6. helyen állomásozik. A németalföldi 21 egységgel van lemaradva az előtte állomásozó Honda-veterántól, Gabriele Tarquinitől.