Visszatért a Honda a Zöld Pokolba, amely jövőre már a Túraautó-vb (WTCC) menetrendjébe is beletartozik. Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro nemrégiben egy Type-R-rel ízlelte meg a pályát, ezúttal viszont a Civic WTCC-vel köröztek a 25 kilométer hosszú aszfaltcsíkon.
Az olasz és a portugál ismét a német hossztávú bajnokság, a VLN keretein belül tért vissza a legendás helyszínre, amelyről az augusztus végén tartott legutóbbi próbálkozást követően úgy vélekedtek, hogy szinte képtelenség teljes egészében memorizálni. A tandem ezúttal a WTCC-s tesztautóval száguldozhatott – a versenyautók már útban vannak Kína felé – és most sem volt könnyű dolguk.
Ezt jól szemlélteti, hogy Monteiro az időmérő edzésen összetörte a kocsit, amikor a Flugplatz-szakaszon a szalagkorlátnak csapódott: „Egy lassabb autót követtem, amelynek pilótája a vártnál korábban fékezett egy bukkanónál. Sikerült kikerülnöm, de elveszítettem az irányítást a kocsim felett. Szerintem ez egy tipikus Nordschleife-baleset volt” – fogalmazott a portugál pilóta, aki megjegyezte: a WTCC-futamon nem lesz gond a lassabb autókkal, de a pálya így is ’extrém’ koncentrációt igényel a versenyzők részéről.
Bár a JAS Motorsport különítménye megjavította a Civic WTCC-t, többet már autózhatott a gyári Honda-páros, a futamot ugyanis a sűrű köd miatt törölte a versenyirányítás. Tarquini a hétvége folyamán 21-re növelte teljesített Nordschleife-köreinek számát, de mint elárulta: még így sem érzi száz százalékosnak magát a pályán.
„Csak annyit mondhatok, hogy a pálya 65-70 százalékát ismerem. Ez egy nagy kihívást jelentő helyszín, roppant gyors, ráadásul az időjárási körülmények folyamatosan változnak. Itt egészen más megközelítésre van szükség. Egy WTCC-futamon általában a rajttól a célig a határon autózunk, itt azonban nem mehetünk 100 százalékon, mert lehetőséget kell adnunk magunknak az apróbb, nem várt hibák korrigálására” – fogalmazott az olasz veterán.
Alessandro Mariani, a Honda gyári csapatát működtető JAS Motorsport vezére roppant hasznosnak titulálta az újabb tesztelést, megjegyezte ugyanakkor a szakvezető azt, hogy „a működő kompromisszum megtalálása nem lesz egyszerű feladat”.
Mint ismeretes, a vb-promóter Eurosport Events nemrégiben jelentette be, hogy a német partnerrel kötött megállapodás értelmében a WTCC három éven át szerepel majd a Nordschleifén. A menetrend ott eltér majd a szokásostól, mivel a Zöld Pokolban alig több mint 2 kör lenne a vb-futamok 60 kilométeres versenytávja. Az FIA a promóter kérésére erre az eseményre módosítja a szabályzatot, így a versenyzők egyetlen, 120 kilométeres futamon csapnak majd össze és kötelező lesz beiktatni egy bokszkiállást is: a részletek kidolgozása jelenleg is folyamatban van.
A WTCC mezőnye a szezon menet közben megejtett átszervezése miatt maratoni szabadságon van: az augusztus elején rendezett argentínai forduló után az egyesült államokbeli Sonoma következett volna, ám azt a viadalt a promóter logisztikai okok miatt kénytelen volt lemondani. Az USA helyett egy újabb kínai helyszín ugrott be: a szezon október 4-5-én Pekingben folytatódik, amelyet egy héttel később Sanghaj követ majd.