Autó hvg.hu 2014. szeptember. 10. 08:30

A legöregebb F1-es pilóta nevét kapja az új Bugatti?

Miután a legendákról elnevezett limitált szériás modellekkel a Bugatti az utolsó utáni bőrt is lehúzta az ultrasikeres Veyronról, lassan eljön az ideje, hogy megérkezzen az utód. Az autón egy ideje már dolgoznak a VW-konszern érdekeltségi körébe tartozó márkánál, s immáron megérkezett az első pletyka az újdonság leendő nevével kapcsolatban is…

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, mérget egyelőre nem kell rá venni, ám a Car and Driver című szaklap úgy tudja, hogy a Veyron utódja a legendás autóversenyző, a Forma–1-ben is szerepelt Louis Chiron után a Chiron nevet viseli majd. A monacói születésű versenyző a II. világháború előtti időszak egyik legelismertebb pilótája volt, nevéhez számos nagydíjgyőzelem kötődik, ráadásul indult a Forma–1-ben is: 1950 és 1958 között összesen 15 futamon rajtolt és mivel utolsó bevetése, az 1958-as Monacói Nagydíj idején 58 éves volt, a mai napig a valaha volt legidősebb F1-es indulóként tartják számon a sportág statisztikái.

Már készül a Veyron utóda
Bugatti

Chiron számos fényes diadalt aratott Bugattival és a neve nem először merül fel modellnévként a gyártónál: Chiron névvel mutatták be 1999-ben azt a koncepciót is, amelyet Giugiaro tervezett, ám soha nem jutott el a sorozatgyártásig.

Noha a VW-konszernnél egy ideje már dolgoznak az újdonságon, arról szintén csak pletykákat hallani egyelőre, hogy mire lesz képes a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának utóda. A gyártótól kiszivárgott információk szerint jó esély van arra, hogy az új modell szíve is a Veyronban használt W16-os hajtómű egyik származéka lesz, amelyet – mint arra korábban Wolfgang Dürheimer, a márka vezérigazgatója is tett utalást – megspékelnek majd egy hibrid rendszerrel is.

Louis Chiron
Wikipedia

Ha minden igaz, akkor a teljesítménye 1500 lóerő körüli lesz: ez megfelelne a márka terveinek, amely szerint minden tekintetben szeretnék felülmúlni előző mesterművüket. A jelenlegi pletykaáradat alapján arra lehet következtetni, hogy az új Bugattit jövő júliusban tárják majd a nyilvánosság elé.

Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.