A vártnál klasszisokkal gyengébben sikerült a 2014-es szezon első félideje a Túraautó-vb-n (WTCC) a Honda számára, éppen ezért a gyári alakulat pihenés helyett inkább a felzárkózásra összpontosított az öthetes nyári szünetben. Mint azt a japán márka gyári programját működtető JAS Motorsportnál elárulták: négynapos teszteléssel, illetve motorfejlesztésekkel készült a hétvégén, Argentínában induló folytatásra.
Mivel a Forma-1-es vb-vel ellentétben a WTCC-ben nincs kötelező gyárbezárás a nyári szünetben, a Honda gyári programját működtető JAS Motorsport olaszországi bázisán, Arlunóban gőzerővel zajlott a munka az utóbbi hetekben. Mint a hétvégén esedékes argentínai forduló közeledtével Alessandro Mariani csapatfőnök elárulta: előbb építettek egy új Civic-példányt, amellyel az elkészülte után rögtön nekiláttak a tesztelésnek.
„Jól ismert tény, hogy a tesztcsapat kocsiját a Paul Ricardra versenykész állapotba kellett hoznunk, miután Gabriele Tarquini autója rommá tört a marrakeshi évadnyitón. Ez teljesen felborította a terveinket, s nem csak azért, mert öt futam jött gyorsan egymás után, hanem azért is, mert nem tudtunk a tesztcsapat által gyűjtött információkra hagyatkozni. A zsúfolt menetrend miatt csak június második felében láthattunk neki a 6-os sorozatszámú autó építésének, így a legkorábbi alkalom, amikor tesztelhettünk, az a múlt hét volt és dolgoztunk is a spanyolországi Valenciában” – nyilatkozta a szakvezető.
Mariani tájékoztatása szerint a Honda-különítmény négy napot töltött teszteléssel a Ricardo Tormo-versenypályán, ott, ahol márciusban, a szezonrajt előtt is gyakoroltak a Civic WTCC-vel. A szakember szerint volt jelentősége annak, hogy az évad egyik első komolyabb tréningjének helyszínén folytatták a felkészülést.
„Bár azóta a kocsi javult és most a hőmérséklet is sokkal magasabb volt, mint márciusban, kiváló lehetőségünk kínálkozott arra, hogy felhasználjuk az első teszten gyűjtött adatokat. Ennek köszönhetően volt időnk optimalizálni az autót, tesztelni néhány új alkatrészt, például a felfüggesztés különféle variációit, illetve feltérképezhettük, hogy lehet-e vagy sem a megfelelő irányba haladni. A tapasztalatok fényében szerintem bátran kijelenthetjük, hogy komoly magabiztossággal készülhetünk az előttünk álló futamokra” – mondta Mariani.
Daisuke Horiuchi, a Honda kutatási-fejlesztési részlegének WTCC-projektért felelős vezetője elárulta, hogy a különítmény a hajtómű frontján is számíthat némi javulásra: „Spa óta készült néhány fejlesztés, Valenciában pedig sikerült kipróbálnunk különféle beállításokat. Már nagyon várom, hogy lássam, hogyan teljesítünk élesben, a versenyen” – mondta a japán szakember.
Az idény nyolcadik fordulója előtt a bajnoki ponttáblázat első három helyét a Citroen ászai birtokolják. A Honda legjobbja jelenleg a gyári csapat kötelékét erősítő Tiago Monteiro, aki a 4. helyen állomásozik, hátránya azonban az előtte állomásozó Sebastien Loebhöz képest is 65 egység. A portugál pilóta 20 ponttal előzi meg a mögötte állomásozó csapat- és márkatársat, Gabriele Tarquinit, míg a privát versenyzők közül Michelisz a 9., a Proteam kötelékét erősítő Mehdi Bennani pedig a 11. helyet foglalja el.