Tágasabb, könnyebb és takarékosabb az elődjénél, kinézetre pedig a Phaetonhoz áll legközelebb.
A szokásos információmorzsák, kémfotók és vázlatok után a Volkswagen végre leleplezte az egyik húzómodelljének legújabb generációját, vagyis az új Passatot, amely immáron a nyolcadik generáció a típus történetében, ennek megfelelően a B8 kódnéven fut. A Potsdamban tartott bemutatón Martin Winterkorn cégvezér hangzatosan úgy jellemezte a vadonatúj középkategóriás szedánt, ami „egy prémium kategóriás autó, prémium költségek nélkül.” Ez egyben azt is jelenti, hogy a Ford Mondeón és a Peugeot 508-on kívül olyan típusokat is konkurenciának tekintenek, mint a 3-as BMW, a Mercedes C-osztály, vagy házon belül az Audi A4.
Winterkorn kiemelte, hogy Európa legsikeresebb üzleti limuzinja mostantól 20 százalékkal takarékosabb, akár 85 kilogrammal könnyebb, valamint a motorpalettája a dízel és a benzines erőforrások mellett hibrid hajtáslánccal is gyarapodott. A súlycsökkenés és a méretbeli változás főként az MQB moduláris padlólemez használatának köszönhető. Az elődjéhez képest az új Passat hossza szinte ugyanakkora maradt, vagyis 4,76 méter, a tengelytávja viszont 80 millimétert gyarapodott (2,79 méter), valamint az autó 12 milliméterrel szélesebb lett.
Főként a tengelytáv növekedésnek köszönhető, hogy az utas- és csomagtér egyaránt tágasabb lett. A szedán hátuljába 586 liternyi csomagot pakolhatunk, míg a kombi puttonya 650-től egészen 1780 literig bővíthető rakteret kínál. A motorpaletta tízféle erőforrásból áll, 120-tól egészen 280 lóerőig, melyek közül mindegyik erőforrás teljesíti az Euro 6-os normákat, illetve start/stop rendszerrel és regeneratív fékrendszerrel szerelik. Újdonság az 1.4 TSI Plug-in Hybrid változat, melynek összteljesítménye 211 lóerő, tisztán elektromos üzemmódban pedig 50 kilométer megtételére képes. Szintén új a 240 lóerős 2.0 literes TDI, ami kizárólag DSG-váltóval és 4Motion összkerék-hajtással rendelhető.
A prémium jelzőhöz igazodva, az újdonság akár 12,3 colos központi kijelzővel is rendelhető, valamint olyan tételek is szerepelnek az opciós listán, mint a head-up display, a gyalogosfigyelő rendszer, a vészfékező asszisztens, illetve a pótkocsi-asszisztens.
Az új Volkswagen Passat előrendelése a hazai piacán már jövő héten megkezdődik, de testközelből csak az októberi Párizsi Autószalonon találkozhat vele a közönség, az ára pedig 25,870 euróról indul Németországban.