Szó szerint az égbe megy a Honda: a japán gyártónál elkészült a másfél éve fejlesztgetett első kisrepülőgép, amely már túl van az első próbaúton is.
Számos autógyártó van a világon, amelynek gyökerei a repülőgép-gyártásban leledznek, elég csak a BMW-re, a Saabra vagy a Mitsubishire gondolni, a Hondának azonban egészen mostanáig soha nem volt köze a légi járművekhez.
A japán márkánál jóideje fejlesztgették a HondaJet típusjelű kisrepülőgépet: a program másfél évvel ezelőtt lépett a gyártási fázisba, nemrégiben pedig az első próbaúton is átesett a márka első légijárgánya. A Honda közlése szerint a próbarepülést múlt pénteken hajtották végre Észak-Karolina államban, ahol a gép 84 percet töltött a levegőben.
A japán márkánál jóideje fejlesztgették a HondaJet típusjelű kisrepülőgépet: a program másfél évvel ezelőtt lépett a gyártási fázisba, nemrégiben pedig az első próbaúton is átesett a márka első légijárgánya. A Honda közlése szerint a próbarepülést múlt pénteken hajtották végre Észak-Karolina államban, ahol a gép 84 percet töltött a levegőben.
Mint a gyári kommüniké rámutat: a HondaJet legnagyobb sebessége 348 csomó (645 kilométer/óra) volt és a gép 15500 láb (4720 méter) magasra emelkedett. A tervek szerint egyébként a gép 420 csomós (777 kilométer/óra) sebességre lesz képes, továbbá 43000 láb (13 ezer méter) tud majd felemelkedni.
Mivel a próbaútra a repülőgép fejlesztéséért felelős részleg központjának közelében került sor, a gépet több mint ezer dolgozó kísérte figyelemmel a Piedmont Triad repülőtéren. A Honda szerint a következő lépés a különféle minősítések és engedélyek megszerzése lesz, majd a jövő évben már elkezdenék leszállítani a kisgépeket a megrendelőknek.
Mivel a próbaútra a repülőgép fejlesztéséért felelős részleg központjának közelében került sor, a gépet több mint ezer dolgozó kísérte figyelemmel a Piedmont Triad repülőtéren. A Honda szerint a következő lépés a különféle minősítések és engedélyek megszerzése lesz, majd a jövő évben már elkezdenék leszállítani a kisgépeket a megrendelőknek.