Autó hvg.hu 2014. április. 15. 11:12

Brutális a Peugeot új Dakar-verdája – fotók

Lehullt a lepel a tereprali világába jövőre visszatérő Peugeot új versenygépéről, a Dakar-ralira szabott 2008 DKR-ről. A nagy bejelentéssel három hete előrukkoló francia gyártó mutat is valamit, meg nem is Carlos Sainz és a motorról autóra váltó Cyril Despres új járgányáról.

Annyi biztos, hogy a 2008 DKR brutális küllemű versenygép lett, s immáron biztosak lehetünk abban is, hogy a Peugeot nem az összkerékhajtás – ilyen az utóbbi éveket domináló Mini, valamint legfőbb kihívója, a Toyota is – mellé teszi a garast, hanem a hosszú távú tereprali-futamok világában egyre népszerűbb trendet, a hátsókerék-hajtást követi. Nem túlzás kijelenteni, hogy egy igazi, veszedelmes buggy van készülőben a francia gyártónál.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

„Alaposan tanulmányoztuk, hogy milyen megoldások vannak jelenleg a tereprali világában, és mérlegeltük a különféle lehetőségek előnyeit és hátrányait. Végül úgy döntöttünk, hogy olyan megközelítést alkalmazunk, amely jelentősen eltér a versenytársakétól. A kétkerék-hajtású erőátviteli rendszer kínálta lehetőségek, valamint a homokfutási képességek miatt hoztuk ezt a döntést. Ennek köszönhetően nagyobb méretű abroncsokat alkalmazhatunk, és profitálhatunk a hosszabb rúgóútból is” – ecsetelte a döntés hátterét Jean-Christophe Pailler, a Dakar-projekt vezetője.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

A kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz – aki korábban a Volkswagen gyári csapatának kötelékét erősítette a Dakaron, és 2010-ben a wolfsburgiak színeiben meg is nyerte az akkorra már Dél-Amerikába költözött viadalt – kiválónak tartja a Peugeot döntését a kétkerék-hajtással kapcsolatban. A spanyol gazdag buggys tapasztalatokkal rendelkezik: tavalyelőtt egy másik korábbi győztes, Nasser al-Attiyah csapattársaként egy amerikai fejlesztésű buggyval indult a Dakar-ralin, míg idén a francia SMG által tervezett és fejlesztett kétkerekű szörnyeteggel ugrott neki a dél-amerikai erőpróbának.

„A 2008 DKR mögötti filozófia radikális fordulatot jelez, ráadásul az autóban temérdek ötlet valósul meg” – mondta Sainz. „A végeredmény egy olyan kétkerék-hajtású autó, amelyhez fogható még nem készült. Nagyon kompakt, és ez jó. A legutóbbi két Dakaron kétkerekes autókkal vettem részt, és meggyőződésem, hogy ez olyan megoldás, amellyel meg lehet nyerni a versenyt. Oké, ehhez figyelmesen megtervezett autó szükséges, amely futam során érintett mindenféle terepviszonyokon mellett jól működik, de tudom, hogy a Peugeot Sportnál rendelkezésre áll a szükséges know-how és technológia.”

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

Egy fontos dologról továbbra is hallgatnak a Peugeot-nál, mégpedig arról, hogy milyen hajtáslánccal szerelik majd a 2008 DKR-t. Egyelőre nagy a csend a csapat teljes összeállításával kapcsolatban is: Sainz és a motoros fenomén Despres helye már atombiztos, ám a terepralis szakmai berkekben terjengő pletykák szerint a Peugeot nem éri be két autóval, és további sztárokkal erősíthetik meg a szerveződő alakulatot. Francia források hónapok óta biztosra veszik, hogy a tizenegy Dakar-győzelmével – hatszor motorral, öt ízben autóval diadalmaskodott – abszolút csúcstartónak számító Stephane Peterhansel a Minitől a Peugeot-hoz teszi át a székhelyét, és a szerződés már létre is jött, de azokról a spekulációkról is régóta hallani, amelyek szerint a WTCC-ben futamgyőzelemmel debütáló kilencszeres ralivilágbajnok, Sebastien Loeb is ott lesz a 2015-ös Dakaron a Peugeot kötelékében.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

Mint ismeretes, a Peugeot a múltban egy ideig meghatározó erő volt a Dakar-ralikon: a franciák gyári csapata 1987 és 1990 között zsinórban nyerte az akkoriban még Afrikában bonyolított futamokat.

Hirdetés