A bajorok sportrészlege 1985-ben kezdte el gyártani az 5-ös sorozat zászlóshajóját.
Harminc év bőven elég idő az autóiparban ahhoz, hogy egy modell teljesen feledésbe merüljön, vagy kis túlzással legendássá váljon. A BMW M5 első generációjával utóbbi történt, hiszen az 5-ös sorozat csúcsverzióját 1985-ben kezdték el gyártani és azonnal közönség kedvenc lett, már amennyire az ára engedte.
Az ős M5-ben 3.5 literes soros hathengeres motor dolgozott, melynek 286 lóereje kimagaslóan nagy teljesítménynek számított akkoriban, pláne egy négyajtós szedánban, nagyjából annyira, mint manapság az aktuális generáció 4.4 literes biturbó V8-as motorjának 560 (vagy igény esetén 580) paripája.
Ugyan a manuális váltó az évek során Európában már kikopott a kínálatból, de a hátsókerék-meghajtásnak köszönhetően még mindig olyan vezetési élményt nyújt az M5, ami bárkiből elő tudja csalogatni a kisördögöt egy kis gumifüstöléses kocsikázásra, kortól és nemtől függetlenül. Nem véletlen, hogy az M-GmbH szülinapi köszöntésnek szánt kisfilmjében is elkenődik az a hátsó gumi.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |