A német autóklub a két leggyakoribb méretosztályban tesztelte az idei gumiabroncs-felhozatalt.
Az utóbbi időben főként az „év német autója” közönségszavazás manipulált eredményei kapcsán lehetett olvasni a német autóklubról, az ADAC-ról, de szakemberek nem adhatták fel a munkájukat, most azon dolgoznak, hogy helyreállítsák az autósok bizalmát a szervezet iránt.
Legújabb nyárigumi-tesztjükben a két leggyakoribb méretosztály abroncsait, a kisautókra és a kompakt modellekre szánt gumikat vizsgálták: a 175/65 R14 méretben tizenhat gyártó termékét fogták vallatóra Ford Fiesták segítségével, míg a 195/65 R15 kategória tizenhétféle szettjét Volkswagen Golfokra pakolták fel.
A végső sorrend olyan tulajdonságok súlyozott értékeléséből állt össze, mint a gumik viselkedése száraz és nedves úton, továbbá mekkora zajszintet produkálnak, mennyire befolyásolják a fogyasztást és milyen mértékű a kopás. Ezek alapján a kisebbik méretosztályban a Continental ContiEcoContact 5 diadalmaskodott, amit a Hankook Kinergy Eco K425 és a Pirelli Cinturato P1 Verde követett.
A kompakt modellekre szánt abroncsok közül a Goodyear Efficient Grip Performance produkálta a legjobb eredményt, amihez hasonlóan jól szerepelt a Dunlop Sport bluResponse és a Hankook Kinergy Eco K425.
Az értékelés a következő szempontok szerint történt az ábra szerint:
A gumi ára (euróban) – a gumi viselkedése száraz úton – vizes úton – zajszint – üzemanyag-fogyasztás – tartósság – összesítés - ADAC ítélet:
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |