2014. március. 25. 16:46 MTI Utolsó frissítés: 2014. március. 25. 16:41 Autó

Kiterjesztik a teherautók úthasználati díját Németországban

Németországban kiterjesztik a tehergépkocsikra kivetett úthasználati díjat.

2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell díjat fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában - derült ki a keddi bejelentésből. A rendszer kiterjesztésétől évente legkevesebb 700 millió euró plusz bevételt várnak - mondta berlini tájékoztatóján Alexander Dobrindt közlekedési miniszter. 

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért már 2005 óta fizetni kell a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után, és 2012-ben 1135 kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. A bevétel jelenleg évente 4,5 milliárd euró. A minisztérium tervei szerint 2018 közepére a főúthálózat egészére kiterjesztik a teherautók díjfizetési kötelezettségét.

A kormányzó konzervatívok és szociáldemokraták koalíciós megállapodása alapján az autópályák használatáért a külföldi autósoknak is fizetniük kell majd. A közlekedési minisztérium még a nyári szünet előtt bemutatja az őket terhelő sztrádahasználati díj bevezetésének tervét, és várhatóan már az idén megalkotják a rendszer elindításához szükséges jogszabályokat - mondta Alexander Dobrindt.

Az új díjat 2016-tól szedik majd be a külföldi autósoktól - tette hozzá.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.