A Cayman és a Boxter GTS 15 lóerőt izmosodott a korábbi csúcsmodellekhez képest, így már szinte beléptek a 911 vadászmezejére.
A Porsche Cayman ár-érték arányban az egyik legjobb választás azok számára, akik tényleg a vezetési élmény kedvéért vesznek sportautót, és nem a flancolni akarnak. Persze a stuttgartiak belépőmodellje, a Boxsterrel egyetemben külsőre is elég mutatós, de az igazi kuriózumot a vezetése szolgáltatja, amiről a külföldi szaksajtóban is ódákat zengenek. A két „kis-Porsche” ráadásul most még vonzóbb lett, hiszen mindkettőből megjelent a GTS csúcsváltozat, ami 15 lóerős teljesítménynövekedést jelent, így már-már a kultikus 911 vevőköréből is elszipkázhat vevőket.
A Cayman GTS 3,4 literes hathengeres boxermotorja immáron 340 lóerőt teljesít, ami csak 10-zel kevesebb a 911 Carreránál, de az alacsonyabb tömeg miatt ez abszolút nem érződik menet közben, továbbá van még egy olyan előnye, ami furcsa mód éppen abból fakad, hogy olcsóbb a nagyobb testvérénél: ezt még alapáron manuális váltóval szerelik. Vagyis aki puritán sportkocsira vágyik annak az egyik legjobb választás lehet.
Nulláról százra 4,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 285 kilométer/óra, ami már a versenypályán és az Autobahnon is elég kell hogy legyen. A Boxster ennél egy picivel lassabb, és tíz lóerővel gyengébb, de ezért kárpótolja az utasokat a tető nélküli száguldozás élménye.
Természetesen a Cayman és Boxter GTS a külsőségekben is a csúcsot jelenti, így többek közt a módosított lökhárítókról, a 20 colos felnikről és a sötétített lámpaburákról lehet felismerni őket. Az utastérben kevesebb változás történt, de a sportos bőrülésekbe és az Alantara-bevonatú kormányba eddig sem lehetett belekötni.
A Porsche Cayman és a Boxster GTS változatai májustól rendelhetőek, előbbi 73 700, utóbbi 69 900 eurós indulóártól.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |