Újabb versenygépről hullt le a lepel: múlt hétvégén a korábban a Chevrolet gyári csapatát működtető brit RML Group is bemutatta azt a Cruze-t, amely a Túraautó Világbajnokságon (WTCC) csatázik majd.
Mint ismeretes, a három gyári alakulat, a Honda, a Lada és a vb-mezőnyhöz idén csatlakozó Citroen már korábban prezentálta idei versenygépeit. Az RML szombaton adott közre egy fotót a TC1-es szabály alapján készül Cruze-ról, amelyet – mivel ezen a héten kollektív tesztelést tart a mezőny a spanyolországi Valenciában – be is járattak.
Idén hat RML-Cruze-t láthat majd a WTCC-futamok közönsége, a hondás Michelisz Norbert ellenfelei közül a ROAL Motorsport, a Campos Racing és az ALL-INKL.com versenyzőpárosai is ilyen autóval szállnak harcba. A 001-es és 002-es sorozatszámú modellt a Campos pilótája, Hugo Valente és a ROAL britje, Tom Chilton kapja meg, akik Valenciában már tesztelhetik is idei járgányaikat.
„Borzalmasan szoros volt a projekt időrendje, éppen ezért rendkívül büszke vagyok mindenkire, akiknek köszönhetően ma kigördülhetett a 001-es sorozatszámú autónk” – nyilatkozta az RML sportigazgatója, Ron Hartvelt. „A mai sikeres bejáratás az októberben felvázolt terveinknek megfelelően zajlott le, ez pedig jól szemlélteti az egész szervezetünk rátermettségét és elkötelezettségét. Természetesen jobban örültünk volna, ha egy komolyabb tesztet és fejlesztési programot is bonyolíthattunk volna az autók átadása előtt, de bízunk abban, hogy ügyfélcsapataink jó munkát fognak végezni.”
A TouringCarTimes internetes szaklap információi szerint az RML menetrendje szerint a következő két autót is a Campos és a ROAL kapja: előbbieknél a szerb Dusan Borkiovic, utóbbiaknál a rutinos öreg rókának számító holland Tom Coronel jut autóhoz. Utolsóként az ALL-INKL.com két versenyzője, a tulajdonos-pilóta René Münnich, valamint a bajnokságba 2006 után visszatérő ex-F1-es Gianni Morbidelli kapja meg a Cruze-t.
Az utóbbi éveket az International Superstars-szériában, valamint a V8 Supercars-ban lehúzó Morbidelli nemrég egy interjúban elárulta, hogy sokat vár a Cruze-tól, amellyel – mint fogalmazott – „az első néhány futamon adatokat kell gyűjtenünk, meg kell ismernünk és fejlesztenünk kell, ami nem ígérkezik könnyűnek, de ez része a játéknak”. Arra a kérdésre, hogy a WTCC-versenynaptár melyik futamát várja a leginkább, az olasz Suzukát és a Hungaroringet nevezte meg.
A 12 fordulóból és 24 futamból álló WTCC-szezon április 12–13-án, a marokkói Marrakesben veszi kezdetét, míg a Hungaroringre május 3-4-én látogat el mezőny.