Genfben hivatalosan is lehullt a lepel a hosszú távú versenyzés elitkategóriájába 1998 után először visszatérő Porsche új LM1-es versenygépéről, a Porsche 919 Hybridről, s a német márka hétfőn egy látványos videóval is előrukkolt.
„Versenylaboratórium” – a videóban így aposztrofálják a 919 Hybridet, amely a visszafogott színezet ellenére is kétségkívül látványosra sikerült. A gyártó egy plusz piros pontot is megérdemel azért, mert az autófestést és a hibrid hajtáslánc működését bemutató animációt a legendás monzai aszfaltcsíkra, a „sebesség templomaként” is gyakran emlegetett Autodromo Nazionaléra varázsolták: a kultikus olasz helyszínen idén versenykörülmények között biztosan nem száguld majd a 919 Hybrid, a pálya ugyanis nem szerepel az FIA megbízhatósági világbajnokságának menetrendjében.
A kocsi szíve egy kétliteres, négyhengeres, turbómotor, amelyet két hibrid rendszerrel spékelnek meg: míg a motor a hátsó kereket hajtja, addig a fékezés közben keletkezett energiával, valamint a kipufogónál keletkező hőből származó energiával az első kerekeket hajtják meg.
Már korábban kiderült, hogy a Porsche két autót állít hadrendbe, ráadásul mindkét versenygép személyzetét nagy nevek alkotják. A legnagyobb durranás kétségkívül a Forma–1-ből tavaly visszavonult Mark Webber, aki a németekhez igazolt: az ausztrál az új-zélandi Brendon Hartley-val és a 2010-es Le Mans-i győztes német Timo Bernarddal osztozik majd az egyik autón. A másik 919 Hybrid legénységét egy másik korábbi Le Mans-győztes, a francia Romain Dumas alkotja majd a német Marc Liebbel és a svájci Neel Janival.
A nyolcfordulós World Endurance Championship szezonja április 20-án, Silverstone-ban indul: ez a verseny lesz a Porsche 919 Hybrid első éles bevetése.