Autó hvg.hu 2014. február. 05. 12:12

Hatvanöt éve kezdődött a Bogár-invázió az USA-ba

Azóta több mint öt és fél millió darabot értékesítettek a VW Bogár három generációjából.

Az első Volkswagen Bogár 1949 januárjában érkezett az Egyesült Államokba egy bizonyos Ben Pon Sr. nevű holland üzletember jóvoltából, aki az első VW-importőrnek tekinthető. Az amerikaiak meleg szívvel fogadták a bogárhátú modellt, melynek eredményeként az 1950-es évek közepére már 35 ezer darab Bogár gurult az amerikai utakon, tíz évvel később pedig szinte megtízszereződött ez a szám, hiszen 300 ezer darabnál járt a modell. 1968-ban, az egyik legjobb évében, 423 ezer Bogár talált gazdára az Államokban, ami nem csak a kedvező árnak volt betudható, hanem a sokak által megszeretett formavilágnak.

VW

A „Type 1” gyártása 1977-ben állt le Wolfsburgban, és ezután 21 évet kellett várni, hogy bemutassák az új Beetle-t, ami a klasszikus előd reinkarnációjának tekinthető retró megjelenésben, de modern műszaki tartalommal. Előbbiek ellenére mégsem lett annyira sikeres, mint a nagy előd, ahogy a 2011-ben bemutatott aktuális Beetle sem érheti utol az első generáció népszerűségét, az újdonság viszont sokkal jobb műszaki alapokon nyugszik, mint a második generáció. Összesen egyébként a három generációból eddig nagyjából 5,5 millió példányt adtak el az USA-ban.

VW
VW

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.