A szeptember elején kezdődő kiállításon az elektromos Up mellett a Golf villanyos változatát is bemutatják.
Arról már egy ideje tudni lehet, hogy a Volkswagen nemsokára piacra dobja az Up elektromos változatát, de a két hét múlva esedékes Frankfurti Autószalonon nem csak az akkumulátoros miniautó lesz az egyetlen hálózatról tölthető modell, ugyanis a németek bemutatják az elektromos hajtáslánccal szerelt Golfot is, méghozzá rögtön a sorozatgyártásra érett modellt.
Az e-Golf mozgatásáról a 85 kW-ot (115 lóerőt) és 270 Nm nyomatékot biztosító elektromotor gondoskodik, ami 10,4 másodperces nulla-százas sprinthez és 140 km/órás végsebességhez elegendő. Ekkora teljesítmény bőven elég a városi használathoz, hiszen a csúcsnyomaték azonnal rendelkezésre áll, így fürgeségben az elektromos Golf könnyedén felveszi a versenyt a belsőégésű motorral hajtott autókkal. Az üzemeltetési költségeket tekintve meg pláne, a VW szerint ugyanis az e-Golf 100 kilométer megtétele alatt 12,7 kWh energiát használ el, ami az aktuális németországi villanyárakkal számolva 3,3 eurót jelent, vagyis átszámítva nagyjából 1000 forintot.
Az e-Up kisebb méretéből fakadóan pedig még ennél is kevesebbel beéri, hiszen a 60 kW-os (82 lóerős) és 210 Nm nyomatékú elektromotorja 11,7 kWh-s „fogyasztásával” 3,02 euróba kerül 100 kilométer abszolválása, ami alig több mint 900 forint. Az e-Up egyébként 12,4 másodperc alatt gyorsít álló helyzetből 100 km/órára és a végsebessége 130 km/óra.
Egy elektromos autónál a végsebességnél talán fontosabb tulajdonság a hatótáv, amiből a Volkswagen villanyautói nem állnak rosszul Az elektromos Up ugyanis 160, az e-Golf pedig 190 kilométer megtételére képes két teljes feltöltés között.
A kérdés már csak az, hogy árban hova pozícionálják a két modellt. Az e-Golf esetében valószínűsíthető, hogy a Nissan Leaf árához közelít majd az árcédula, ami azt jelenti, hogy itthon biztos nem lesz olcsóbb 9 millió forintnál. Az e-Up viszont igen, hiszen a hazai piacán 26,900 euróról indul, ami 8,1 millió forintot jelent.