Autó hvg.hu 2013. augusztus. 14. 16:50

Gyártásba kerül a Smartnál is kisebb városi autó

A Gordon Murray által tervezett kisautóban a sofőr középen foglal helyet, mögötte pedig még ketten elférnek.

A Smart óta csak kevés gyártónak sikerült formabontó ötlettel előállnia a városi kisautók mezőnyében, de most úgy tűnik, hogy pár éven belül új versenyzővel gyarapodik a kínálat. Méghozzá a Gordon Murray által tervezett T25 nevezetű meglehetősen furcsa járgánnyal, ami még 2011-ben több díjat is bezsebelt, és most felkeltette egy nagyobb gyártó figyelmét, aki 2016-ban már sorozatgyártásba küldené az 1+2 üléses különcöt.

A műszaki adatok terén egyelőre csak keveset lehet tudni az újdonságról, de a korábbi két prototípus alapján, a T25 mozgatásáról a Smarttól érkező háromhengeres, 660 köbcentis benzinmotor fog gondoskodni 51 lóerős teljesítménnyel és 57 Nm-es maximális nyomatékkal, amihez hatsebességes fél-automata váltó jár. Ez a konfiguráció 575 kilogrammot nyom, és 16,2 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát, a végsebessége pedig 145 km/óra. Ha ez esetleg kevésbé tenné vonzóvá, akkor a 3,8 literes átlagfogyasztás és a 86 g/km-es széndioxid-kibocsátás mindenképpen mellette szól.

autocar.co.uk
autocar.co.uk

No meg persze az, hogy a T25 könnyebb és kisebb, mint egy Smart, hiszen a hossza csupán 2,4 méter, a szélessége pedig 1,3 méter, de ez nem jelenti azt, hogy csak egy ember fér el benne, hanem az 1+2 üléses elrendezésnek köszönhetően akár hárman is, ahol a sofőr középen foglal helyet, az utasok pedig mögötte. A tervezője szerint a T25 könnyedén és biztonságosan vezethető, hiszen minden olyan vezetést segítő extra megtalálható benne, ami manapság elvárt, és a fordulóköre csupán 6 méter. A beszállást megkönnyítendő csak 1 ajtaja van, ami azt jelenti, hogy az autó egész eleje előre billen.

autocar.co.uk

Az is elképzelhető, hogy a T27-es prototípus is megvalósul, ami műszakilag megegyezik a T25-tel, viszont a benzines motor helyett elektromos hajtáslánca van, ami egy 12 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomagból és egy 34 lóerős elektromotorból áll. A menetteljesítményeket tekintve egy hangyányival jobban gyorsul a benzines testvérénél, hiszen a 0-100-hoz 15 másodpercre van szüksége és a végsebessége is nagyjából 100 km/óránál van, a hatótávolsága pedig 161 km.

Hirdetés