Eddig egyik gyártónak sem sikerült átlépnie ezt a határt, a japánoknak 2013-ban viszont sikerülhet, amit a gyenge jen és a hibridek iránti élénk kereslet is elősegít.
A Toyotának tavaly majdnem sikerült elérnie a 10 milliós darabszámot, azonban egy picivel alatta maradt, viszont még így is a japán cég a világ elsőszámú autógyártója. Ezt a címet ugyan 2011-ben elorozta tőle a GM és a Volkswagen, 2012-ben viszont a Toyota autóiból fogyott a legtöbb és a Reuters legújabb jelentése szerint így lesz ez 2013-ban is.
Idén ráadásul a várakozások szerint a japánoknak sikerül túlszárnyalniuk a 10 milliós álomhatárt, amit eddig még egyik gyártó sem tudott átlépni. A Toyota pénteken hozza nyilvánosságra a globális értékesítési tervét, de a kiszivárgott információk alapján 2013-ra 10,1 millió autóval számolnak, amire a gyenge jen és a hibridek iránti élénk kereslet is pozitív hatással van.
Az említett mennyiségből egyébként 3,3 millió darab készül Japánban, továbbá a 10 milliós mennyiségbe a Daihatsu Motor Co. és Hino Motors Ltd-nél készült járművek is beleszámítanak.