Több mint tízezer autós kapott értesítést a biztosítójától az elmúlt hetekben arról, hogy nem sikerült lekérdezni a kártörténeti adatait a nyilvántartó rendszerből – írja a szerdai Népszabadság.
A tavalyi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban biztosítót váltók 96,4 százalékánál minden rendben van, a fennmaradó hányadnál van még probléma a biztosítással – közölte a lap szerint a rendszert üzemeltető Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
Gilyén Ágnes, a Mabisz szóvivője azt mondta, a tapasztalatok szerint a leggyakoribb hiba, hogy az ügyfelek elgépelik a nevüket vagy a szerződésszámot, de nem ritkán elfelejtik megadni a második keresztnevüket is.
A Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszer – azaz ismertebb nevén a "Kánya" – folyamatosan összefésüli az adatokat a személyiadat- és lakcímnyilvántartó rendszerrel, de adott esetben nem találja meg azokat, akik a biztosítójuknál más adatokat adtak meg, mint amilyeneket a közigazgatásnál nyilvántartanak.
A rendszer egyszerűsítésére tavaly bevezettek egy 12 számjegyű kódot, amelyet az adott autósokhoz rendeltek hozzá. A Mabisz szerint a kód sokat segített, tavaly ilyenkor még például több tízezer ügyfél adatait keresgélték a biztosítók. Egy hibára csak akkor derülhet fény, ha az autós biztosítót vált.
A Netrisk alkuszcégnél az autósoknak azt tanácsolják, hogy ha arról kapnak értesítést, új biztosítójuk nem tudja lekérni a kártörténeti igazolást, pontosan kövessék a társaság utasításait. Az ügyfélnek le kell ellenőriztetnie régi biztosítójánál a szerződés adatait, mert valószínűleg a korábbi és az új biztosítónál nyilvántartott adatok nem egyeznek meg. A legrosszabb, amit ilyenkor az ügyfél tehet, ha nem fizeti be az eredeti és az A0-ás kategória díjának különbözetét.