Ha a Fiat valamiben igazán jó, az a kisautók. Visszatérhet sokak egyik kedvenc kisautója a Fiat 127-es. A dizájn ötcsillagos.
A Fiat 127 volt az, amely leváltotta a nagyon sikeres Fiat 850-est, egy másik, szűk utcákra való olasz kisautót. A 127-est 1971-től egészen 1983-ig gyártották, és megjelenését követően azonnal elnyerte az Év Autója címet. A kocsiból csak hazájában 3,7 millió darabot gyártottak. Az egyszerű kisautó legnagyobb példányszámú változatát 900 cm³-es motorral szerelték.
Ami legalább ilyen fontos, hogy ez a modell több más országban is komoly hatást gyakorolt a helyi autóiparra. Így Spanyolországban rengeteget gyártott belőle a SEAT, 127-néven, és a Lengyelországban gyártott rokonát sem kell nagyon bemutatni, ez volt a Polski Fiat 127-es. Nem mellesleg a Yugo 45-nek is az adta alapját 1978-ban, igaz, más felépítménnyel.
Amióta a Fiat megtalálta számítását az 500-as újraértelmezésével és láthatóan komoly fogadókészség van a retroautókra ésszerűnek tűnik továbbiakkal is szaporítani a kínálatot. A hírek szerint az új 127-es is nagyobb lenne persze mint elődje, jelen esetben a Fiat Punto és az Alfa Romeo MiTo alapjára épülhet. A nem hivatalos Fiat formaterv viszont ugyanazt az egyszerű, racionális koncepciót követi, amely az eredeti modellt is sikeressé tette. A kabinban látható némi direkt nosztalgiázás is a középső két kör alakú befúvóval. Kívül pedig a klasszikus krómkilincsek modern változatai jelennek meg.
A retrohullámra a franciák is ráerősítenek hamarosan: jön a Renault 4 és a Citroen 2CV, vagyis a Kacsa is.