Újraéledőben van a Spyker: a holland luxussportkocsi-manufaktúra a Genfi Autószalonon új modellel készül előrukkolni, költöztetik a gyárat és a közeljövőre további újdonságokkal készülnek.
A tulajdonosi kör utóbbi évekbeli sorozatos változása után stabilizálódni látszik a Spyker helyzete és a holland luxussportkocsi-manufaktúra újra hallatni készül magáról. Két évvel azután, hogy piacra dobták legutóbbi modelljüket, a C8 Aileront, az Autocar című brit szaklap szerint a Genfi Autószalonon ismét bemutatnak egy új típust.
A B6 típusjelű koncepció az újság szerint kisebb és könnyebb lesz a C8 Aileronnál, s a gyártó – amely 2006-ban és 2007-ben a Forma-1-ben is megfordult - állítólag a Porsche 911 riválisának szánja.
Tavaly a Spyker szövetségre lépett a kínai Youngman Ltd-vel, amely felvásárolta a gyártó 29 százalékát és az Autocar szerint hamarosan elkezdődik a közös munka. A nagy-britanniai Coventryből a szükséges felszereléseket hamarosan visszaköltöztetik a hollandiai Zeewoldéba és újraindítják a gyártást. A B6 után a következő projekt egy szabadidőautó lesz, amelyet az Autocar Spyker P2P néven említ. A jármű alapja a Spyker korábban bemutatott, D8 Peking to Paris fantázianevű koncepciója lesz, a végleges változat előreláthatólag 2014-ben érkezhet.
Állítólag része a Youngman és a Spyker haditervének az is, hogy a Saab csődje előtt kifejlesztett Phoenix-platformra építkezve elsőkerék-hajtású luxusautókat építenek majd az európai és ázsiai piacra. Erre a célra ’Spyker Phoenix B.V.’ néven már létre is hoztak egy közös céget.