Autó hvg.hu 2012. november. 20. 11:13

Versenygép épült az Opel Mokkából - videó

Az Opel Mokkát novemberben mutatták be Európában és máris elkészült belőle az első versenyautó: Szalay Balázsék hazai műhelyében építették, a csapat hétfőn mutatta be a 2013-as Dakar-ralira szánt versenygépet – írja az Opel Dakar Team hivatalos honlapja, a dakar.hu.

A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve Szalay Balázs saját versenyműhelyt alapított, azóta ott készülnek a csapat versenyautó, így ott épült meg annak idején 2003-ban az első Frontera, 2006-ban az első Antara és 2012-ben az első Mokka, amelyet hétfőn lepleztek le. A csapat időben elkészült: a járműveket néhány naő múlva teszik fel azokra a hatalmas kompokra, amelyek Dél-Amerikába szállítják a Dakar-karaván európai járműveit.

„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – idézi a dakar.hu Szalay Balázst. – Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”

Szalay Balázsék új Opel Mokkája
dakar.hu

Az Opel Mokkát idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsőt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép.

„Ahogy az Opel fejlődik, úgy kell fejlődnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort kapott az autó (minden egyes alkatrészének gyárinak kell lennie, nem engednek semmiféle változtatást) és továbbfejlesztettük a hűtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt” – mondta Szalay, aki már nagyon várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát. 

Az Opel és a páros dakaros múltja (és jövője) egyébként is összefonódik: érdekes statisztikai adat, hogy mióta Szalay Balázs Opellel versenyez, vagyis a 2004-es Dakar-rali óta (ugyanebben az évben kezdte el egyébként Bunkoczi Lászlóval is a közös munkát), mindig célba ért a világ legnehezebb terepraliversenyén.

Az Opel Mokka tereprali-versenyautó adatai:

A motor (GM gyári versenymotor)
Típus:
LS3
Hengerűrtartalom: 6200 cm3
Teljesítmény: 380 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték: 660 Nm
Szűkítő: 36 mm
Végsebesség: 180 km/óra
Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára

Az autó paraméterei
Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal)
Szélessége: 2000 mm
Magassága: 1770 mm
Hosszúsága: 4300 mm
Futómű: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók
Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm
Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes
Kuplung: Tilton 3 tárcsás
Osztómű: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Differenciál elöl-hátul: X-Track 247
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline (16 colos)
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 62 kg

Hirdetés