A General Motors és a francia PSA konszernt hónapok óta tárgyal egymással egy közös vállalatról. Most megakadtak.
A Reuters szerint a probléma oka a francia kormány, amely nem járul hozzá, hogy az országban munkahelyek szűnjenek meg a szövetség nyomán és kész hitelt nyújtani a francia részlegnek. A francia kormány egy ilyen segélycsomag révén lényegében elszabotálná az egyezséget.
Ugyanakkor a GM, a német Opel felöl, nem tudja akceptálni, hogy csak az ő vonalukon legyen leépítés, gyárbezárás. A szövetség feltétele, hogy mindkét fél részt vegyen a racionalizálási folyamatban - közölték. Úgy tűnik, a franciák makacsul ragaszkodnak hazai gyáraikhoz és munkahelyek megőrzéséhez.
A közös beszerzéstől és közös technológiai platformoktól a két vállalat éves szinten 2 milliárd dolláros megtakarítást remélt. Az egyezség révén a GM 7 százalékos tulajdonosává válna a PSA Citroen-Peugeot cégnek.
Felmérések szerint az üzletben résztvevők helyzete a legkényesebb az európai autópiacon. A Opel GM az elmúlt 12 évben 16 milliárd dollár veszteséget szenvedett el, míg a Peugeot havonta 200 millió eurós hiányt kénytelen elkönyvelni.
Ugyanakkor a GM, a német Opel felöl, nem tudja akceptálni, hogy csak az ő vonalukon legyen leépítés, gyárbezárás. A szövetség feltétele, hogy mindkét fél részt vegyen a racionalizálási folyamatban - közölték. Úgy tűnik, a franciák makacsul ragaszkodnak hazai gyáraikhoz és munkahelyek megőrzéséhez.
A közös beszerzéstől és közös technológiai platformoktól a két vállalat éves szinten 2 milliárd dolláros megtakarítást remélt. Az egyezség révén a GM 7 százalékos tulajdonosává válna a PSA Citroen-Peugeot cégnek.
Felmérések szerint az üzletben résztvevők helyzete a legkényesebb az európai autópiacon. A Opel GM az elmúlt 12 évben 16 milliárd dollár veszteséget szenvedett el, míg a Peugeot havonta 200 millió eurós hiányt kénytelen elkönyvelni.