Visszamenőleg rendeznék a bonus-malus mizériát
Egyetlen pontatlanság elég volt ezidáig és nem tudta lekérni kártörténeti igazolásunkat a központi rendszerből az új biztosítónk a szerződéshez. Ennek következménye az volt, hogy máris A00-ban találta magát az ügyfél. Korrigálni szinte lehetetlen volt. A helyzetet most végre rendezheti egy új rendelet.
2011. július 1-től megszűnt a biztosítók azon kötelezettsége, amely alapján a szerződés megszűnését követően a kártörténetre vonatkozó adatokról illetve a bonus-malus besorolásról igazolást kellett kiadniuk (kártörténeti igazolás). Az adatok átlátható formában történő kezelhetősége érdekében papír alapú igazolásokat 2011. július 1-től felváltotta az elektronikus kárnyilvántartási rendszer.
Azonban, ha a biztosító valakinek sikertelenül kérte le a kártörténeti adatait a kárnyilvántartási rendszerből akkor annak automatikusan A00-ban rögzítette a szerződését. Az új biztosítónak sok mozgásteret nem hagyott a rendelkezés, mivel adatvédelmi okokból nem léphetett közvetlen kapcsolatba a korábbi biztosítóval, akit így az ügyfélnek kell megkeresnie, kérve az adatok pontosítását. A korábbi biztosító viszont a megfelelő adatokról nem állíthatott ki igazolást, csupán az új kártörténeti rendszerben korrigálhatta az adatokat. Innen kísérelhette meg aztán az új biztosító ismét lekérni a besorolásra vonatkozó adatokat.
A mostani NGM rendelet, amelynek tervezete felkerült a kormany.hu-ra lehetőséget teremt a helyzet rendezésre miszerint ” ha a kárnyilvántartási rendszerben a szerződés beazonosításához és besorolásához szükséges adatok később rendelkezésre állnak, a biztosító köteles a kárnyilvántartásban meglévő adatok alapján a szerződés végleges besorolását az adott biztosítási időszak kezdetére visszamenő hatállyal megállapítani.”