A nagy és sokat fogyasztó SUV-okat drágábbá tennék a németek
Egy friss tervezet szerint az új autók vásárlása kapcsán a biztosítóktól jól ismert bonus-malus rendszert vezetnének be Németországban.
Egy friss tervezet szerint az új autók vásárlása kapcsán a biztosítóktól jól ismert bonus-malus rendszert vezetnének be Németországban.
A Magyar Autóklub panasza nyomán indult vizsgálat. A szervezet problémákat jelzett a bonus-malus rendszer szabályozásával és a károkozói pótdíj felszámításával kapcsolatban.
Egyetlen pontatlanság elég volt ezidáig és nem tudta lekérni kártörténeti igazolásunkat a központi rendszerből az új biztosítónk a szerződéshez. Ennek következménye az volt, hogy máris A00-ban találta magát az ügyfél. Korrigálni szinte lehetetlen volt. A helyzetet most végre rendezheti egy új rendelet.
Máris autósok százai kértek alkuszi segítséget bonus-malus besorolásuk tisztázása érdekében, ám a következő hetekben akár 40-50 ezer autósnak is komoly problémát okozhat, ha kötelezőt váltott, és új biztosítója képtelen elérni az új rendszerben a korábbi kártörténeti adatait - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) a kötelező gépjármű felelősségbiztosításnál (kgfb) egységesen szabályozott bonus-malus rendszer eltörlését javasolja, sok európai országban ez már megtörtént ugyan, de a biztosítók önként követik a korábbi megoldást - közölte a MABISZ.