A Toyota a legértékesebb autóipari márka az Interbrands által évről évre közreadott „Best Global Brands” kimutatás szerint. A japán gyártó zsinórban kilencedszer gyűjtötte be az elsőséget.
A szervezet idei értékelése szerint a Toyota 9 százalékkal növelte a brand értékét, amelyet immáron 30 milliárd dollár értékűre becsülnek. Az Interbrands szerint a Toyota sikere három fontos összetevőnek köszönhető: a kiváló ügyfélszolgálatnak, az olyan környezetkímélő járműveknek, mint például a Prius, továbbá annak, hogy a gyártó folyamatosan erősíti a kapcsolatát a fiatal vásárlókkal.
A Toyotát – amely a globális ranglistán a 9. helyen zárt - olyan vállalatok előzték meg, mint például az első helyezett Coca-Cola, valamint a dobogós Apple és IBM. Az autóipari cégek közül a Mercedes és a BMW közvetlenül a japán vállalat mögött végzett.
Az Interbrand a lista összeállítása során számos tényezőt vesz figyelembe azt vizsgálva, hogyan kapcsolódik a brand az ügyfelekhez és mennyivel növeli a vállalat értékét.