Nem elég, hogy termeléscsökkentéssel kénytelen várni 150. születésnapját az Opel, de egyre többen kritizálják a tulajdonos General Motors üzleti megfontolásait is.
A legújabban azt vetik a konszern vezetésének szemére, hogy saját nyakukra hozták a házon belüli konkurenciát és most nem tudnak vele mit kezdeni. A GM detroiti stratégái ugyanis erősen elkezdték nyomni az európaiaknak a Chevroletet, amivel éppen az Opel vevőit zavarták meg. Az amerikai stílus, amellyel a Chevrolet közelít: kis játékos nagy ambíciókkal – sok szempontból igaz az Opellel szemben. A Chevrolet az Opel technológiáját felhasználva ér el sikereket és általánosságban igaz, hogy a kategóriák párhuzamos modelljei olcsóbbak, mint a rüsselsheimi testvérmodellek - írja cikkében a sueddeutsche.de.
A Chevrolet Cruze egyértelmű rokonságot mutat az Opel Astrával, és a Cruze az egyik legjobban fogyó autó volt az idei év első fel évében. A példák szinte minden vonatkozásban megállják a helyüket. Július óta az Insigniának is van Chevy konkurense a Malibu, akárcsak a SUV-oknál a Mocha (Opel) versus Chevy Trax. Az egyetlen szegmens, amiben jól megkülönböztethető az Opel a valóban nagyon egyedi Opel Adam lehet, szemben Chevrolet Sparkkal. Viszont az Adam biztosan nem lesz darabszámát tekintve tucatautó.
Bár Európából nézve az Opel egy igazi volumen autó, valójában sokkal szerényebb szereplő, mint Chevrolet. Nagyságrendi különbségek vannak a jórészt európai vevőkkel rendelkező 40 országban jelenlévő Opel és a 140 országban forgalmazott Chevrolet közt. Míg az előbbi tavaly 1,2 millió autót adott el, addig az amerikai-koreaiból 4,7 millió darab talált gazdára. Ha pedig az idei év európai mutatóira vetünk egy pillantást, akkor lehet igazán ideges az Opel a belső konkurens miatt. A Chevrolet az első félévben 118 ezer autót adott el az európai kontinens nyugati felén, ami jelentős 10,9 százalékos növekedés, egyben érékesítési rekord.
És a Chevrolet tovább nyomul, ráadásul egy másik fontos presztízs poszton, a futball vonalon. Mezszponzori szerződést kötöttek a Manchester United csapatával, amely legalább egy nagyságrenddel komolyabb játékos, mint az Opel logóval futballozó Borussia Dortmund.