Az Adam megjelenésével az Opel első ízben mutat be sikkes, kicsi városi kocsit az A-szegmensben. Arculata feltűnő, testreszabhatósága szinte korlátlan. Integrálja az okostelefont, így hozzáférhetővé teszi az internetes alkalmazásokat.
A 3,7 méteres háromajtós kocsi városi használatra épült. Utastere négy személy szállítására alkalmas. Az Adam háromféle benzinmotorral (1,2-es 70 lóerős; 1,4 literes, 87 lóerős; 1,4 literes, 100 lóerős) és ötfokozatú manuális sebességváltóval érkezik. Valamennyi hajtóműve kapható start-stop rendszerrel is.
Az Adam az első Opel, amely nemcsak a tulajdonos okostelefonjának képességeit hozza be az autóba, hanem további lehetőségekkel is felülmúlja a hagyományos rendszerek kényelmét és flexibilitását. Válogatott okostelefonos tartalmakat tesz elérhetővé, például az internet-alapú navigálást.
Az elektromos szervokormány (EPS) külön városi módja kis sebességnél gombnyomásra fokozza a rásegítést, ami manőverezéskor előnyös. Az Adam valamennyi változatában alapfelszerelés az ESP, emelkedésen való elindulást segítővel. A passzív biztonság alapja a nagy szilárdságú acélból készült utascella. Az utasokat front-, oldal- és függönylégzsák, valamint első övfeszítő, térd- és lábvédelem szolgálja. A két isofix gyermeküléscsathoz felső rögzítési pont is tartozik az 50:50 arányban osztott hátsó támlán.
Az Opel Adam világpremierje a Párizsi Autószalonon lesz, az értékesítés 2013-ban indul.