Rendezni kellene kellene a hazai szervizhelyzetet, mert nem lehet minőségi autójavító munkát elvárni - mondják az autós szakmai szervezetek.
Az Autós Nagykoalíció tagvállalatai és tagegyesületei egy asztalhoz ültek, hogy a gépjármű javítási szakma helyzetét megvitassák. A kerekasztal beszélgetés résztvevői voltak Knezsik István elnök, Autós Nagykoalíció, Spindler Tibor elnök, Autószerelők Országos Egyesülete, Gyöngyössy András elnök, Európai Autószervizek Magyarországi Egyesülete, Ballók Attila igazgató, Robert Bosch Kft., Erdélyi Péter ügyvezető elnök, Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, Kurucz Gábor szervizüzem vezető Óbudai Autójavító Kft (ANK kereskedői tagozat).
Magyarországon ma senkinek, semmilyen hatóságnak vagy cégnek, nincs pontos nyilvántartása a gépjárműjavítással foglalkozó cégekről, kisvállalkozásokról, magánszemélyekről, így ezek gazdasági és minőségi ellenőrzése sincs megoldva. Míg Németországban 17 600 márkaszerviz mellett 20 400 független javítóműhely működik, addig Magyarországon egy márkaszervizre tíz egyéb műhely jut - mondta Nagyszokolyai Iván, a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesülete elnöke.
A független műhelyek nagy számát azért tartják problémásnak, mert mint Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elmondta, az uniós szabályok szerint aki hibás alkatrész beépítése miatt okoz balesetet a kocsijával, és nem tudja számlával igazolni a javítást, az jogilag felelős a történtekért.
A rendezvényen felmerült problémák között említette Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) elnöke, hogy több mint 400 ezer autó fut műszaki vizsga nélkül. Gyöngyössy András, az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke ezt kiegészítette azzal, hogy sokan fénymásolnak matricát, amellyel a műszaki vizsgát tanúsítja az üzembentartó.