2011. február. 07. 13:30
automenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2011. február. 07. 11:58
Autó
Veszélyes a leállósáv
A társaság óriásplakátokon, rádió- és televízió hirdetésekben, szakmai és civil fórumokon hívja majd fel a közlekedők...
A társaság óriásplakátokon, rádió- és televízió hirdetésekben, szakmai és civil fórumokon hívja majd fel a közlekedők figyelmét a leállósáv helytelen használatára, ennek veszélyeire, valamint a helyes magatartásformákra.
Az ÁAK Zrt. javasolja, amennyiben műszaki okból elkerülhetetlen a leállósávon történő megállás, a következő szabályokat mindenképpen be kell tartani: az autóval teljesen le kell húzódni jobbra, az út szélére; be kell kapcsolni a vészvillogót; fel kell venni láthatósági mellényt; ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögött mintegy 150 méterre; az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni; a segítség megérkezéséig végig a szalagkorlát mögött kell tartózkodni.
Véleményük szerint a leállósáv helytelen használatában szerepet játszhat a megtévesztő elnevezés is. Ha ugyanis azt üzemi sávra vagy vészsávra neveznék át, a kifejezés megmutatná, hogy a leállósávon csak műszaki hibás vagy figyelmeztető fényjelzését használó, forgalomellenőrzést, útfenntartást, útüzemeltetést, illetve a megkülönböztető jelzését használó mentést végző jármű haladhat és állhat meg - vélekedtek.
A cég felhívta a figyelmet: az elmúlt két évben 50 jelentős baleset történt a kezelésükben lévő gyorsforgalmi útszakaszok leállósávjain, ahol tavaly öten veszítették az életüket. 2010-ben a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset az M7-es autópályán történt, a legveszélyesebb időszaknak pedig az augusztus és október hónapok számítottak - tették hozzá.
Az ÁAK Zrt. javasolja, amennyiben műszaki okból elkerülhetetlen a leállósávon történő megállás, a következő szabályokat mindenképpen be kell tartani: az autóval teljesen le kell húzódni jobbra, az út szélére; be kell kapcsolni a vészvillogót; fel kell venni láthatósági mellényt; ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögött mintegy 150 méterre; az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni; a segítség megérkezéséig végig a szalagkorlát mögött kell tartózkodni.
Véleményük szerint a leállósáv helytelen használatában szerepet játszhat a megtévesztő elnevezés is. Ha ugyanis azt üzemi sávra vagy vészsávra neveznék át, a kifejezés megmutatná, hogy a leállósávon csak műszaki hibás vagy figyelmeztető fényjelzését használó, forgalomellenőrzést, útfenntartást, útüzemeltetést, illetve a megkülönböztető jelzését használó mentést végző jármű haladhat és állhat meg - vélekedtek.
A cég felhívta a figyelmet: az elmúlt két évben 50 jelentős baleset történt a kezelésükben lévő gyorsforgalmi útszakaszok leállósávjain, ahol tavaly öten veszítették az életüket. 2010-ben a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset az M7-es autópályán történt, a legveszélyesebb időszaknak pedig az augusztus és október hónapok számítottak - tették hozzá.