Nissan Qashqai teszt: 20 ezret futott, de nem látszik rajta
Őszintén megértem azokat az embereket, akik ráugranak a Qashqaira, annyira tetszik nekik.
Őszintén megértem azokat az embereket, akik ráugranak a Qashqaira, annyira tetszik nekik. Volt olyan nőismerősöm, aki meglátva az utcán feltépte az ajtót és kiáltva számon kérte, hogy miért nem ülhet ő a volánnál.
Tesztautónkat mindennel felszerelték, ami kényezteti a testet, a lelket és ami garantálja a biztonságot, valamint a dinamikus vezetést. Csupán az automatikus váltó maradt le az extralistáról, de arra csak a fájós bal bokám vágyott, a kézi kapcsolású egység kiválóan tette a dolgát. Az autó nálunk futotta meg a húszezredik kilométerét, aminek alig látni nyomát az autóban. Senki nem mondaná rá, hogy használt és nem új autó. Jó, miután bemásztam vele a dzsindzsásba koszos lett, és vele együtt minden ruhám is, de ezen és a nyikorgó vezetőülésen kívül panasz semmire nem volt.
Az ülések bőrkárpitja alatt fűtőszálak futnak, kényelmesek hátul is, a vezető magasan ül, jól rálát a forgalomra, a kapcsolók, műszerek kézre esnek, még a Nissan Connect is hamar megtanulható. A Tekna szinten alapáras eszköz (Acenta felszereltséggel 220 ezer forint) integrált navigációs rendszert, 5 hüvelykes színes LCD érintőképernyőt, TMC vevőt, Bluetooth-t, USB-, mp3- és iPod-csatlakozót, valamint tolatókamerát tartalmaz. A panoráma üvegtető elektromos árnyékolóval szintén a legmagasabb felszereltségbe tartozik. A navigáció még inaktív állapotában is figyel a vezetőre, a Duna partjához közelítve hangosan szólt a rendszer, hogy vigyázz, komp. Ugyanakkor, hagyja, hogy saját országunkban elvesszünk, az M0 új szakaszát még mindig nem ismeri a Nissan.
Különleges ajándék az autóban a Bose hangrendszer, tökéletesen betölti a teret, finom rajta keresztül minden muzsika. A könyöktámasz akkora rekeszt rejt, hogy Rókusfalvy kolléga 2009-es etyeki Pinot Noir-ja állítva is befér.
Motorja halk, az autó alapzaja kellemes brummogás, a dízel mivoltát csak akkor árulja el az autó, ha rátaposunk a gázpedálra, ennek sem a felismerhető dízel kerregés, hanem a meglepően vehemens nyomaték az oka.
A futómű hangosan és keményen csillapít, egy SUV-tól lágyabb viselkedést várnánk, de a Qashqai fürgeségét pontosan ez a sportos beállítás szolgálja ki. Az autót szívesen vezettem, hosszabb utakon is fenntartható a vezetés élvezete, köszönhetően a 150 lovas kétliteres dízelmotor dinamikájának.
Terepen gyors, fürgeségének csak a mostoha útviszonyok jelentenek akadályt. Hiába volt a kocsin friss téli gumi, nagy sárban irányíthatatlan. Elakadni viszont nem lehet vele, függetlenül az összkerékhajtástól, vagy a zárt differenciáltól a kerék felét elnyelő barna masszából kievickél.
A Qashqai fogyasztására nem lehet panasz, 7,1 litert evett 100 kilométerenként, köszönhetően a nyárias ősznek. Négykerékhajtást csak a pár órás terepezés során, illetve egy-egy tempósabb kanyarvétel előtt kapcsoltam.
Biró Csongor
Nissan Qashqai 2,0 dCi 4X4, Tekna | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1995 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4330 / 1780 / 1615 |
Csomagtér | 410/1513 liter |
Saját tömeg (kg) | 1568-1639 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 193 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 7,5/5,2/6 |
Tesztfogyasztás | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 159 |
ÁRA | 7,79 millió forint |